eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUżywany samochód osobowy w firmie - pytanie o amortyzację › Re: Używany samochód osobowy w firmie - pytanie o amortyzację
  • Data: 2018-02-26 19:48:31
    Temat: Re: Używany samochód osobowy w firmie - pytanie o amortyzację
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-02-26 o 16:18, Kviat pisze:

    > http://www.rp.pl/Podatek-dochodowy/311229977-Firmowy
    -samochod-tylko-w-polowie-w-kosztach---skutki-konsty
    tucji-dla-biznesu.html

> [...]
    > eksploatacją samochodu oraz dokonywania odpisów amortyzacyjnych" - tak
    > stwierdził minister finansów, zmieniając niekorzystną dla przedsiębiorcy
    > interpretację sprzed trzech lat. Jak pisaliśmy w ,,Rzeczpospolitej" z 8
    > listopada (,,Fiskus zgadza się na rozliczenie auta"), to słuszne
    > podejście. Przepisy nie wymagają bowiem, aby samochód zaliczony do
    > środków trwałych był używany wyłącznie na potrzeby działalności
    > gospodarczej. Przedsiębiorcy nie muszą więc rozdzielać kosztów."

    > To po co tak opisywać? ;)
    > No i czy wyjazd raz w roku to jeszcze jest sporadycznie czy już nie?

    To co napisał minister, to jest właśnie poddanie się w tej walce z
    podatnikami
    i uznanie, że bedą używać prywatnie i nie ma sensu tego rozgraniczać,
    bo incydentalnego użycia nie da się upilnować.
    Tym samym, to co zawsze podatnicy robili: podwózka dziecka,
    wizyta u cioci czy wyjazd na wakacje - zostało niejako dozwolone,
    ale pozostała nadal zasada celowości poniesienia wydatku.
    Dlatego zrobi każdy tak jak opisałem ja i Ty i minister, ale
    nie można tego oficjalnie tak zadekretować.
    Jeśli pojedziesz na wczasy i zatankujesz przed wyjazdem,
    to utopisz w kosztach tę fakturę. Ale jak się podłożysz
    tzn będziesz siedział nad morzem dwa tygodnie i tam tankował
    i będzie materiał dowodowy, że siedziałeś tam bez związku z działalnością
    i zakup paliwa tam nie był powiązany z przychodami
    to kontrola ci najnormalniej w świecie wywali to z kosztów (i z VAT)

    > Skoro jako użycie "sporadycznie" można potraktować podwózkę dziecka do
    > przedszkola/szkoły, praktycznie codziennie, albo na zakupy co kilka dni,
    > to czemu wyjazdu raz na rok nie można?

    Bo "sporadycznie" w takim rozumieniu i wykonaniu jak opisujesz
    jest nie do rozgraniczenia i aparat skarbowy się poddał
    (za cenę tych 50% odliczeń, co podatnik chetnie przyjał)
    ale nie poddał się jeśłi chodzi o poniesienie wydatku "w celu".
    Jak zatankujesz w celu uzyskania przychodu i nikt Ci nie udowodni,
    że zużytkowałeś inaczej, to przejdzie, ale jak się podłożysz, to ci
    zakwestionują.
    Nie bez powodu w tych autach, które moga odliczać cały VAT jest kilometrówka
    i ona jest po to właśnie, żeby nie używać prywatnie.