  • 1. Data: 2003-09-11 21:57:36
    Temat: VAT-7 a termin platnosci
    Od: "Mariusz Polowczuk" <m...@c...com.pl>

    Jak wiekszosc malych firm rozliczam VAT-7 do 25 kazdego miesiaca (za
    poprzedni miesiac). Zawsze placilem tak, aby juz 25 byly pieniadze na koncie
    US. Jednak tym razem wplate zrobilem 2 tygodnie pozniej i juz US zdazyl
    przyslac mi pismo z upomnieniem, nakazem platnosci w ciagu 7 dni, a nawet
    zaczal straszyc komornikiem i kosztami egzekucji. Jakie ma US prawo i po
    jakim minimalnym terminie zarzadac i tak straszyc podatnika? :) Co w
    rzeczywistosci moze mi zrobic jesli opoznienie nie ma nawet jednego
    miesiaca?

    Pozdrawiam
    MP

  • 2. Data: 2003-09-12 05:24:54
    Temat: Re: VAT-7 a termin platnosci
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Mariusz Polowczuk" <m...@c...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakim minimalnym terminie zarzadac i tak straszyc podatnika? :) Co w
    > rzeczywistosci moze mi zrobic jesli opoznienie nie ma nawet jednego

    a czy po terminie zapłaciłeś z ustawowymi odesetkami?
    (bo tak należało zrobić). Jeżeli nie - to nadal jesteś dla US
    winny odsetki.

  • 3. Data: 2003-09-12 06:35:50
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    .
    Użytkownik "Mariusz Polowczuk" <m...@c...com.pl> napisał w wiadomości
    > koncie
    --------------------------------------
    Ty nie kombinuj ile czasu możesz mieć opóznienia bo ustawa to ustawa masz ja
    przestrzegać i płacić w terminie a termin masz 25 następnego miesiąca a
    każde opóżnienie to odsetki a co do kar i upomnień to przeczytaj druga
    strone deklaracji Vat jest pouczenie "W przypadku niewpłacenia w
    obowiązującym terminie kwoty z poz.60 ....... niniejsza dekracja stanowi
    podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego zgodnie z ustawą o postępowaniu
    egzekucyjnym w administracji"
    Troche wyciełam z tej treści ale masz deklarcje wiec rzuć okiem.Jeśli jednak
    masz przewidewane jakieś chwilowe kłopoty to można wystąpić o przesunięcie
    terminiu( dawniej tak było wiec jeśli coś sie zminiło to poprawcie)
    i wtedy płaciło się tylko odsetki obiniżone.
    Wiola

  • 4. Data: 2003-09-12 07:39:40
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Raz w swojej karierze mialem taki przypadek. Znajomy zaplacil pit-4 z 2
    dniowym opoznieniem. Kwora byla na tyle mala, ze nie wystapily odsetki. Po
    miesiacu przyszedl mandat na 200 PLN

    Ja kiesy w swojej firmie nie zaplacilem podatkow. Zapomnialem. Powaznie tak
    sie zdarza. Przyszlo tylko upomnienie i zaplaciliem po 2 miesiacach z
    odsetkami i kosztami upomnienia.

    KAzdy urzad ma swoja polityke.

    Adam

  • 5. Data: 2003-09-12 08:13:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Sep 2003, Adamski wrote:

> [...]
    >+ Po miesiacu przyszedl mandat na 200 PLN
    >+
    >+ Ja kiesy w swojej firmie nie zaplacilem podatkow. Zapomnialem.

    *SWOICH* podatków, czyli PIT-5 lub VAT-7, dobrze myślę ?

    >+ Powaznie tak
    >+ sie zdarza. Przyszlo tylko upomnienie i zaplaciliem po 2 miesiacach
    >+ z odsetkami i kosztami upomnienia.
    >+
    >+ KAzdy urzad ma swoja polityke.

    Podejrzewam że się mylisz :)

    Niepłacenie *swoich* podatków jest niedopełnieniem twoich obowiązków
    jako podatnika, co może być uzasadnione "bo ci nie zapłacili".
    Niezapłacenie podatków z PIT-4 jest naruszeniem obowiązków
    płatnika, który *pobrał* należność z wypłaty pracownika lub innej
    osoby fizycznej której *wypłacił* wynagrodzenie (czyli *miał*
    te pieniądze) - i zamiast zapłacić Skarbowi je sobie przywłaszczył.
    To jest mniej więcej odpowiednik kradzieży na szkodę Skarbu !
    Poczytaj w archiwum, było :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 6. Data: 2003-09-12 08:26:04
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > te pieniądze) - i zamiast zapłacić Skarbowi je sobie przywłaszczył.
    > To jest mniej więcej odpowiednik kradzieży na szkodę Skarbu !

    Wiem, ze bylo, ale jezeli mi nie zaplacili (np w miesiacu nie mialez zadnej
    sprzedazy) pensje place ze swojej kieszeni, tak samo jak ZUS itp.... .
    Jeszcze sie nie spotkalem, zeby US obchodzilo sciaganie moich naleznosci.
    Rozumiem Twoj tok rozumowania, ale uwazam ze takie podejscie jest chore.
    Oczywiscie chore mowie w stosunku do naszego systemu fiskalnego, a nie do
    Ciebie.

    Adam

  • 7. Data: 2003-09-12 09:19:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ sprzedazy) pensje place ze swojej kieszeni, tak samo jak ZUS itp.... .

    No to US uważa że płaciłeś *całe* pensje "z kieszeni" :(

    >+ Jeszcze sie nie spotkalem, zeby US obchodzilo sciaganie moich naleznosci.

    Niestety tak. Ale podejście do "własnych" i "pracowniczych"
    podatków jest właśnie takie: wypłaciłeś to znaczy że miałeś
    całą kwotę...
    [...]
    >+ Oczywiscie chore mowie w stosunku do naszego systemu fiskalnego,
    >+ a nie do Ciebie.

    Mam nadzieję :)
    "autor nie ponosi odpowiedzialności za przytaczane sposoby
    rozumowania ustawodawców i aparatu wykonawczego" :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-09-12 11:12:59
    Od: "Mariusz Polowczuk" <m...@c...com.pl>

    > a czy po terminie zapłaciłeś z ustawowymi odesetkami?
    > (bo tak należało zrobić). Jeżeli nie - to nadal jesteś dla US
    > winny odsetki.

    Oczywiscie zaplacilem z odsetkami i doliczylem ich koszty upomnienia. Tylko
    najgorsze jest to, ze nawet ta wplata nie zdazyla dojsc (kazali sobie
    przefaxowac dowod wplaty) i juz zaczeli straszyc karami. Prowadze firme od
    1999 roku i ani razu nie zdazylo sie, zebym opoznil sie z oplatami, a tu
    nagle takie nieprzyjemnosci.

    Pozdrawiam
    MP