  • 1. Data: 2004-12-13 07:55:43
    Temat: VAT-R
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Po obejrzeniu aktualnie obowiązującego druku VAT-R wiem, że nic nie
    wiem (ale Sokratesem nie zostanę)
    W roku 2004 i poprzednich do zakresu prowadzonej przeze mnie DG
    wchodziło coś co można było zakwalifikować jako doradztwo, więc
    obowiązkowo byłem i jestem VAT-owcem. I to pomimo tego, że obroty cały
    czas są niestety poniżej magicznej granicy. Od przyszłego roku
    rezygnuję z tej części działalności. Z obrot?ół wynika, że będę
    zwolniony. Więc z tego co wiem jeśli chcę być nadal VAt-manem to muszę
    do 31 grudnia złożyć VAT-R. Czy dobrze wiem?
    Od dawna rozliczam VAT kwartalnie i memoriałowo. I nic nie chcę w tym
    zmieniać.

    Przglądam ten druk i nie wszystkie punkty rozumiem
    pkt. 4 - czy to będzie aktualizacja?
    pkt. 28 - mam zanaczyć 6?
    pkt. 29 - 01.01.2005 czy 31.12.2004?
    pkt. 30 - 3 czy nic?
    pkt. 31 - data od kiedy jestem VAT-owcem, data od kiedy można było być
    MP czy puste?
    pkt. 32 - 1 czy nic?
    pkt. 33 - puste?
    pkt. 37 - kwartał od kiedy płacę kwartanie, czy 1/2005?

    Czy ktoś może pomóc?

  • 2. Data: 2004-12-14 07:22:53
    Temat: Re: VAT-R
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    jureq wrote:

> [...]
    > pkt. 32 - 1 czy nic?
    > pkt. 33 - puste?
    > pkt. 37 - kwartał od kiedy płacę kwartanie, czy 1/2005?

    Naprawdę nikt nie wie jak to wypełnić?

  • 3. Data: 2004-12-14 20:23:55
    Od: "Scout" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pkt. 32 - 1 czy nic?
    > pkt. 33 - puste?
    > pkt. 37 - kwartał od kiedy płacę kwartanie, czy 1/2005?

    od kiedy płacisz VAT????
    art. 113ustawy - jeśli pow. 3 lat możesz się zwolnić.
    --
    US 1440
    NIP

  • 4. Data: 2004-12-14 23:33:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Dec 2004, Scout wrote:

> [...]
    [...]
    >+ od kiedy płacisz VAT????
    >+ art. 113ustawy - jeśli pow. 3 lat możesz się zwolnić.

    ...stawiał pytane *przeciwne* - jureq NIE CHCE się zwolnić...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2004-12-15 19:27:07
    Od: "Scout" <s...@p...onet.pl>

    > ...stawiał pytane *przeciwne* - jureq NIE CHCE się zwolnić...
    >
    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd

    Grrr :(
    sorka coś pominąłem jakiś szczegół przy czytaniu posta.
    Sprostowanie.

    Jeśli jesteś podatnikiem VAT i skaładaleś rezygnację ze zwolnienia, VATR
    rejestracyjny to mimo że zmiania ci się profil działalności gospodarczej to
    jeśli chcesz być nadal Vatowcem nadal nim jesteś i nie musisz aktualizować
    zmiany profilu działalności gdyż nie ma takiej opcji w VATR.
    W/g mnie nie musisz składac aktualizacji na VATR

    --
    US 1440
    NIP

  • 6. Data: 2004-12-16 07:42:13
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Scout wrote:

> [...]
    > musisz aktualizować zmiany profilu działalności gdyż nie ma takiej
    > opcji w VATR. W/g mnie nie musisz składac aktualizacji na VATR

    Problem w tym, że nigdy nie składałem rezygnacji ze zwolnienia bo
    działalność, którą prowadziłem nie pozwalała na zwolnienie. Teraz ta
    działalność się właśnie zmienia. I z ustawy wynika jasno, że będę
    zwolniony. Niedawno w "Rzeczypospolitej" był artykuł, z którym się
    zgadzam i z którego wynika że muszę złożyć ten VAT-R aby w tej sytuacji
    ze zwolnienia zrezygnować.
    Nie wiem tylko co mam wpisać w poszczególne rubryki (patrz oryginalny
    post)

  • 7. Data: 2004-12-16 21:44:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Dec 2004, Scout wrote:
    [...]
    >+ Jeśli jesteś podatnikiem VAT i skaładaleś rezygnację ze zwolnienia,

    Jureq już tłumaczył ale przypomnę "podstawę":
    +++
    Art. 113.
    1. Zwalnia się od podatku podatników, u których wartość
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła [...]
    ---

    Nie "pyta się podatników", nie sprawdza się nic - tylko "zwalnia się".
    Z mocy prawa....

> [...]
    >+ zmiany profilu działalności gdyż nie ma takiej opcji w VATR.
    >+ W/g mnie nie musisz składac aktualizacji na VATR

    No dobrze - ale na to potrzebny jest PRZEPIS.
    Jaki przepis uchyla zasadę "zwalnia się podatnika" ?

    Wiadomo że jeśli podatnik *został* VATowcem - to przez 3 lata obowiazuje
    przepis szczegółowy, który *zabrania* wrócić do zwolnienia.
    Prawdą jest iż pewien zapis coś sugeruje... :) i sam tak
    sugerowałem...

    Ale na której podstawie prawnej ty opierasz wniosek że "jak jest
    podatnikiem to nim zostanie" - MIMO że od momentu kiedy został
    podatnikiem już upłynęły 3 lata i MIMO że nie przekroczył
    w poprzednim roku "urzędowo liczone 10000 EU" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)