eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiVAT a art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - ratunku! › Re: VAT a art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - ratunku!
    From: "WSm" <w...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT a art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - ratunku!
    Date: Sun, 21 Nov 2004 15:11:26 GMT

    Użytkownik "gosc" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cnksom$hre$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > coz zadzwonilem do US
    >
    > to co mnie zakoczylo to bardzo mila rozmowa
    [...]
    > sprawe uproscil oczywiscie fakt, ze moje dochody z tego tytulu sa dalekie
    od
    > 10 tys. euro rocznie - jesli nie przekraczam, to nie mam sie co martwic i
    > zwolenienie jest automatyczne
    [...]
    No nie jestem pewien, czy zwolnienie jest automatyczne. Podobną sytuację z
    VAT mają rolnicy prowadzący gospodarstwa agroturystyczne lub wynajem pokoi.
    Jako rolnicy, gdy wynajmują do 5 pokoi w gospodarstwie, nie podlegają
    ustawie o podatku dochodowym, ale obejmuje ich podatek VAT z tytułu
    czynności wynajmu pokoi (jest wymieniony w ustawie). I aby nie płacic
    podatku VAT musza zgłościć się do US, uzyskać NIP i złożyć deklarację o
    rezygnacji z opłacania podatku VAT do kwoty limitu. Jak ktoś nie złoży to
    "domyślnie" traktowany jest jako podatnik VAT i może doczekać się kontroli i
    wymiaru podatku z odsetkami. Nie zmyślam - przysłuchiwałem się szkoleniu
    rolników przez v-ce dyrektora regionalnego US.
    I tu może być podobnie.
    WSm