  • Data: 2007-02-10 11:51:47
    Temat: Re: VAT a likwidacja firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 10 Feb 2007, latet wrote:

    > Do tej pory mam sprzedaz (uslugi) wyłacznie 22%VAT.
    > Mam osobowy samochod w ST.
    > Planuje go sprzedac (faktura, VAT "ZW")

    ...i na mój rozum pociąga to za sobą konieczność korekty VAT
    odliczonego. Odliczonego od *tego zakupu*, i tylko wtedy
    jeśli sprzedaż nastąpiła mniej niż 5 lat od zakupu.
    Przyznam że nigdy nie doliczyłem się czy lata wypada
    liczyć "z góry" czy z dołu, tj. czy jeśli samochód
    był kupiony w 2005 a sprzedaż będzie w 2007 to do
    korekty mają iść 2 lata czy 3 lata.

    > wiec ten pierwszy bede musial jakos "wyjąć" z firmy
    > i przekazać spowrotem na cele czysto prywatne.

    Y...a to Twoja firma nie jest "celem czysto prywatnym"? ;)
    Jak rozumiem masz na myśli cele bądź użytkowanie "osobiste" :)
    No to z tym samym skutkiem.
    Przekazanie na cele nie związane z opodatkowanym przychodem
    skutkuje obowiązkiem wystawienia f-ry wewnętrznej:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html
    art.7.2:

    2. Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1,
    rozumie się również przekazanie przez podatnika towarów
    należšcych do jego przedsiębiorstwa na cele inne niż zwišzane
    z prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem, w szczególnoœci:
    1) przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika
    lub jego pracowników[...]

    ...oraz dalej art.106.7:
    7. W przypadku czynnoœci wymienionych w art. 7 ust. 2
    i art. 8 ust. 2, wewnštrzwspólnotowego nabycia towarów,
    dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca,
    oraz importu usług wystawiane sš faktury wewnętrzne[...]

    > Czy to jakos wplynie na odliczanie 60% VAT-u za ten nowy?

    Moim zdaniem w żaden sposób.
    Konieczność "rozliczenia VAT" dotyczy zbywanego ST :)

    pzdr, Gotfryd