    From: "Neko" <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT - czy dobrze rozumuje ???
    Date: Sun, 16 Nov 2003 12:06:01 +0100

    Użytkownik "wiesiek1051" <w...@i...pl>
    > rozumujesz dobrze ale zastanow sie przy jakim obrocie staniesz się
    Vat-owcem. Te ok. 40 000 zł bierze się proporcjonalnie do czasu prowadzenia
    działalności i jeżeli rozpocząleś ją niedawno to masz limit znacznie
    mniejszy . Przelicz to gdyż konsekwencje są kolosalne . Zyczę powodzenia

    ---
    To raczej wiem. Mam limit gdzies z 5000 zl do konca roku. Konsekwencje
    kolosalne? To znaczy jakie?
    Jak przekrocze limit to wchodze w VAT i zaczynam
    od nastepnego miesiaca byc platnikiem VAT.

    A odnosnie naliczania tego vatu to opinie sa podzielone.
    Zobacz na watek pod tytulem: "jak to sie robi" z 13.11.2003 r.

    Zas na pl. biznes otrzymalem taka odpowiedz:

    cytat:

    Zamieszales. Operuj tylko cenami netto. Czyli tymi bez VAT.

    Kupiles za 100 zl netto, sprzedales za 120 zl netto. Musisz do US
    odprowadzic 26,40 zl VAT. Od tej kwoty odliczacz to co zaplaciles przy
    zakupie towaru (i na co masz fakture) czyli 22 zl. Placisz wiec 4,40
    zl. W rejestrze musisz wpisac kwoty netto, brutto, stawke podatku i
    kwote podatku. Do KPiR wpisujesz swoje obroty brutto

    -- koniec cytatu

    To jest dobre rozumowanie?

    Neko