    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT - czy dobrze rozumuje ???
    Date: Sun, 16 Nov 2003 09:21:57 +0100

    On Sun, 16 Nov 2003, Neko wrote:

    >+ Użytkownik "wiesiek1051" <w...@i...pl>
    [...]
    >+ To raczej wiem. Mam limit gdzies z 5000 zl do konca roku.
    [...]
    >+ Jak przekrocze limit to wchodze w VAT i zaczynam
    >+ od nastepnego miesiaca byc platnikiem VAT.

    Zdawało mi się że nie. Że od momentu przekroczenia :)
    A jednak różnica jest... szczególnie jak ci wyjdzie że
    pół stołu sprzedajesz "zwolnione" a drugie pół "z VATem"
    (co też było na grupie !).

    >+ A odnosnie naliczania tego vatu to opinie sa podzielone.
    >+ Zobacz na watek pod tytulem: "jak to sie robi" z 13.11.2003 r.

    Też IMO nie tak: sposób określania limitu był w jakimś wątku
    ostatnio, ale innym. Przypomnę że istnieją uzasadnione tezy iż:
    - liczy się tylko okres "od 1. sprzedaży" (to ja się pytam czy
    również "do ostatniej sprzedaży"
    - liczy się tylko *dni w które była sprzedaż*
    Wniosek: codziennie sprzedawać jedno pudełko zapałek...

    [...]
    >+ kwote podatku. Do KPiR wpisujesz swoje obroty brutto
    >+ -- koniec cytatu
    >+ To jest dobre rozumowanie?

    Jak już wiesz - nie. Brutto wpisujesz tylko koszty
    dla sprzedaży zwolnionej.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)