  • 11. Data: 2011-04-26 15:38:32
    Temat: Re: VAT i usługi tele.
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    grzegorz" <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl wrote:

    > Może źle coś wyraziłem, ale chodzi o:
    > 1. Datę wystawienia FV
    > 2. Termin płatności z FV

    Czyli wygląda na to, że nie odróżniasz?
    Elephanto podał Ci przepis.

  • 12. Data: 2011-04-26 15:50:26
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    W dniu 2011-04-26 17:38, cef pisze:

    > Czyli wygląda na to, że nie odróżniasz?
    > Elephanto podał Ci przepis.

    Źle? To już zgłupiałem albo czegoś nie rozumiem.

    Faktura z 22 kwietnia z terminem do 15 maja.
    Zapłacona 13 maja.

    w KPIR zaksięgowane 22 kwietnia. A kiedy więc VAT?

    --
    grzegorz

  • 13. Data: 2011-04-26 15:54:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Źle? To już zgłupiałem albo czegoś nie rozumiem.
    >
    > Faktura z 22 kwietnia z terminem do 15 maja.
    > Zapłacona 13 maja.
    >
    > w KPIR zaksięgowane 22 kwietnia. A kiedy więc VAT?

    W rozliczeniu za okres, w ktorym przypada termin platnosci.
    Czyli w rozliczeniu za maj lub czerwiec lub lipiec.

  • 14. Data: 2011-04-26 16:10:46
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    W dniu 2011-04-26 17:54, cef pisze:
    > W rozliczeniu za okres, w ktorym przypada termin platnosci.
    > Czyli w rozliczeniu za maj lub czerwiec lub lipiec.

    No ok, zgadza się.
    Zatem jeśli płacę w terminie, to sobie księguję w terminie płatności?

    --
    grzegorz

  • 15. Data: 2011-04-26 16:15:54
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    W dniu 2011-04-26 17:54, cef pisze:
    > W rozliczeniu za okres, w ktorym przypada termin platnosci.
    > Czyli w rozliczeniu za maj lub czerwiec lub lipiec.

    Przyznam że się zamotałem troszkę.

    W moim przypadku prawo do odliczenia VAT powstaje w miesiącu, w którym
    przypada termin płatności za fakturę czyli w maju.
    Chodzi mi o datę zaksięgowania faktury, czy w terminie płatności i w
    realnej dacie zapłaty?

    --
    grzegorz

  • 16. Data: 2011-04-26 16:28:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    grzegorz" <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl wrote:

    > No ok, zgadza się.
    > Zatem jeśli płacę w terminie, to sobie księguję w terminie płatności?

    Jeśli wyciągasz z tego wniosek, że jeśli zapłacisz w czerwcu,
    to nie możesz odliczyć VAT w maju, to jesteś w błędzie.
    Sam przecież pisałeś, że nieistotna dla odliczenia VAT
    jest sama czynność płacenia. Możesz nie płacić wcale, a VAT odliczysz w
    w rozliczeniu za okres kiedy teoretycznie przypadał termin tej płatności.

  • 17. Data: 2011-04-26 16:32:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]

    > przypada termin płatności za fakturę czyli w maju.
    > Chodzi mi o datę zaksięgowania faktury, czy w terminie płatności i w

    W kpir - w kwietniu.
    w rejestrze vat - maj, czerwiec lub lipiec, choć przyznam, że nie wiem czy
    dopuszczenie kolejnych
    miesięcy dotyczy tylko terminów otrzymania, a nie opisanego okresu jak w tym
    przepisie -
    a sprawdzać mi się nie chce :-)

  • 18. Data: 2011-04-26 16:34:27
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    W dniu 2011-04-26 18:32, cef pisze:
> [...]
    > czy dopuszczenie kolejnych
    > miesięcy dotyczy tylko terminów otrzymania, a nie opisanego okresu jak w

    no ja cały czas o tym piszę, jedynie chodziło mi o datę księgowania VAT
    czy z datą/TERMINEM płatności czy realnej zapłaty.

    Wszystko ok.

    --
    grzegorz

  • 19. Data: 2011-04-26 16:36:01
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    W dniu 2011-04-26 18:28, cef pisze:

> [...]
    > jest sama czynność płacenia. Możesz nie płacić wcale, a VAT odliczysz w
    > w rozliczeniu za okres kiedy teoretycznie przypadał termin tej płatności.

    tak nie myślę, wszak pisałem jak mówisz.

    --
    grzegorz

  • 20. Data: 2011-04-26 16:38:17
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 26-04-2011 18:32, cef pisze:

> [...]
    > czy dopuszczenie kolejnych
    > miesięcy dotyczy tylko terminów otrzymania, a nie opisanego okresu jak w

    Art. 86

    11. Jeżeli podatnik nie dokona obniżenia kwoty podatku należnego w
    terminach określonych w ust. 10, może obniżyć kwotę podatku należnego w
    deklaracji podatkowej za jeden z dwóch następnych okresów rozliczeniowych.

    W ust. 10 jest m.in. wlasnie mowa o odliczaniu VATu z faktur za media w
    rozliczeniu za okres w ktorym przypada termin platnosci, czyli mozna +2.

    --
    Adam