  • Data: 2004-07-08 21:47:34
    Temat: Re: VAT i zasady ogólne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 8 Jul 2004, jas wrote:
    [...]
    >+ prowadze dzialalnosc uslugowa - uslugi transportowe nie mam nic wspolnego z
    >+ podatkiem vat - tak mi sie wydaje

    ...źle ci się wydaje. Możesz być *zwolniony* - ale to nie znaczy że
    "nie masz nic wspólnego" ! Masz, podlegasz, co najwyżej nie musisz
    wypełniać co miesiąc "papierka". Ale ileś innych obowiązków na
    tobie ciąży - na przykład sprawdzanie czy "nie wypadłeś ze zwolnienia"...
    I już ci pisali: jeśli twoja działalność jest opodatkowana (i nie
    podlega zwolnieniu z tytułu *rodzaju* DG) to możesz korzystać tylko ze
    zwolnień "do limitu" - przekraczasz limit i MUSISZ rozliczać VAT.
    To samo dotyczy zresztą ryczałtu i KPiR - tyle że limity są
    rzekłbym "nieco" :> wyższe :_, ale po przekroczeniu pewnego progu
    wypada się z ryczałtu a jeszcze wyżej - trzeba przejść na PK.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)