  • 11. Data: 2004-07-09 07:27:40
    Temat: Re: VAT i zasady ogólne
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    9 Jul 2004 08:16:06 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, jas napisal(a):

    > Wobec tego pytanie czy jest jakis przepis na ktory moznaby sie powolac jesli
    > chodzi o zwolnienie DG ( vat )z tytulu *rodzaju* i gdzie go szukac?

    W ustawie o VAT - najlepiej.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 12. Data: 2004-07-09 09:14:30
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <0...@n...onet.pl>, jas wrote:

    > to mam płacic vat i jeszcze do tego 30% podatku a pozniej 40%?? czegos tu nie
    > rozumie.

    VATu sie nie placi. VAT sie tylko oddaje. To nigdy nie byla twoja
    kasa, dostales ją od nabywcow do potrzymania przez kilka tygodni.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 13. Data: 2004-07-09 19:42:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jul 2004, CzeslawEm. wrote:

> [...]
    >+ > rozumie.
    >+
    >+ VATu sie nie placi. VAT sie tylko oddaje. To nigdy nie byla twoja

    Sprzeciw. *CZĘŚĆ* tej kasy "nie była jego", być może znaczna część.
    Ta część z której ma "podatkowy" dochód (przed odliczeniami !),
    z którego pokrywa:
    - ZUS społeczny
    - swój zysk (razem z podatkiem dochodowym i zdrowotnym na ZUS, czyli
    kwotę *przed* opodatkowaniem)
    jest przecież *również* objęta VATem.
    I to byłyby właśnie *jego* pieniądze, o ile VATu by nie było.
    Chyba żeby obniżył cenę o VAT, ale to zupełnie inna sprawa ;)
    - w bilansie "ogólnym" albo ceny byłyby niższe o VAT i wartość
    nabywcza zarobku wyższa, albo ceny byłyby te same i zarobki
    wyższe. Znając życie nikt nigdy nie zgodza się na obniżenie
    przychodu :> więc rozważanie "co by było jakby znieść VAT" wypada
    sprowadzić do przypadku że to dochody rosną przy stałych cenach :)
    - a w takim układzie VAT obciążą "jego zarobek" (brutto, przed
    oZUSowaniem o oPDOFowaniem).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 14. Data: 2004-07-09 19:49:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jul 2004, jas wrote:
    [...]
    >+ no wlasnie skad mam wiedziec czy dzialalnosc ktora prowadze jest zwolniona

    Stąd samąd skąd masz wiedzieć że jak na sygnalizatorze pali się
    czerwone to wara ci od przejeżdżania od tegoż sygnalizatora oraz
    jak leży na drodze rozdeptana zebra to nie wolno przechodzić
    obok :) - z Dziennika Ustaw :(

    >+ rozumiem ze kiedy jest zwolniona z tytulu *rodzaju* DG to nie interesuja mnie
    >+ zadne limity

    Zgoda. Pod warunkiem że nie dokonujesz żadnych transakcji pod VAT
    podlegających (nie liczy się "działalność ogólnie" a każda transakcja
    *z osobna*).

    >+ oraz vat ale co w takim razie z podatkiem - 19% 30% i 40% w
    >+ zaleznosci od uzyskanego dochodu - mam racje?

    Zaaplikowałeś pytanie ("co z podatkiem dochodowym") poparte pytaniem
    "mam rację" - ja nie rozumiem zależności między pytaniami :(

    >+ Wobec tego pytanie czy jest jakis przepis na ktory moznaby sie powolac jesli
    >+ chodzi o zwolnienie DG ( vat )z tytulu *rodzaju* i gdzie go szukac?

    W ustawie o VAT i rozporządzeniach wykonawczych do niej: jest mnóstwo
    wyjątków.
    Tak BTW: niezależnie jest obowiązek posiadania kasy fiskalnej, też
    objęty limitami - ale związany z innymi warunkami (podstawowym: czy
    prowadzi się sprzedaż "dla ludzi" plus wyjątki).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 15. Data: 2004-07-09 21:04:09
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]

    > przychodu :> więc rozważanie "co by było jakby znieść VAT" wypada
    > sprowadzić do przypadku że to dochody rosną przy stałych cenach :)

    Mozna dzielic wlos na cztery albo i kilkanascie. Juz tekst
    "przy stałych cenach" jest watpliwym zalozeniem.
    Cena to jest koszt wytworzenia plus dodatki (np zysk)
    wiec jesli dodatek nazwany
    VAT bylby mniejszy to zadnych stalych cen nie nalezy zakladac tylko je
    obnizyc o tyle ile spadl VAT.

    Ostatnio kilka listow uswiadamialo mi ze VAT to cos co tylko
    transportuję od kupującego do US a dla mnie jest neutralny.
    I - rowniez zakladajac - ze panstwo nie kantuje - to jest prawda.
    Przedsiebiorca nie doklada do VAT-u ani grosza w dluzszym okresie
    czasu i srednim przeplywie kasy.
    Nie mowie o cudotworcach jadacych kilkanascie lat na stratach ani
    geniuszach prawnych zwanych Lisak. To nie ma nic wspolnego z prawzorem
    VAT-u.
    Efekt jest, ale inny. Taki ze doklada klient a sam przedsiebiorca ma
    klopot ze znalezieniem kolejnego klienta ktoremu juz brakuje kasy bo
    panstwo rekami poprzedniego sprzedawcy skubnelo go ciut za duzo.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 16. Data: 2004-07-10 10:31:19
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Mieczyslaw pisze:

    > W ustawie o VAT - najlepiej.

    I zalacznikach i rozporzadzeniach...

    Boguslaw

  • 17. Data: 2004-07-10 10:35:39
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    jas pisze:

    > to mam płacic vat i jeszcze do tego 30% podatku a pozniej 40%?? czegos tu
    > nie rozumie.

    Dobry czlowieku.

    Najproawdopodibniej od dawna jeste VAT-manem...
    Tylko jeszcze o tym nie wiesz. TO STRASZNE...

    To naprawde straszne bo nie za "niewiedzenie"
    a za "niedopelnienie obowiazkow" wynikajacych z bycia VAT-manem sa ogromne
    kary.
    Idz za dada Madzi i udaj sie do kogos kto sie zna na podatkach
    i dowiedz sie co i jak.. bo jesli istotniejestes tym VAT-mamem....
    to jak sie mile panie z US dowiedza co nabroiles,
    to sie moga momentalnie zrobic niemile..

    Boguslaw

  • 18. Data: 2004-07-10 15:09:02
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    > Zgoda. Pod warunkiem że nie dokonujesz żadnych transakcji pod VAT
    > podlegających (nie liczy się "działalność ogólnie" a każda transakcja
    > *z osobna*).

    no właśnie tak chyba jest - prowadze dzialalność gospodarczą - jestem
    zleceniobiorcą ( umowa zlecenia podpisana z jednym zleceniodawcą) dla którego
    świadczę usługi codziennie i na koniec miesiąca wystawiam rachunek - myśle że
    nic tu nie podlaga pod vat.

  • 19. Data: 2004-07-10 23:46:51
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...pl>

    jas <r...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > którego świadczę usługi codziennie i na koniec miesiąca wystawiam
    > rachunek - myśle że nic tu nie podlaga pod vat.

    Jeżeli robisz to w ramach prowadzonej działalności gospodarczej,
    to fakt, że osiągasz przychody na podstawie umowy zlecenia,
    nie ma tu żadnego znaczenia i nie jest to żadną podstawą
    do niepodlegania pod VAT.

    nocnyMarek