  • 11. Data: 2005-03-11 21:17:31
    Temat: Re: VAT na internet, a umowa podpisana z ISP
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:d0s8c2$5cb$1@inews.gazeta.pl...

    > "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message

    > tak , ale powiadomienie na stronie www nie bylo 30 dni przed, nie ma daty
    > na stronie,
    > nie musze sprawdzac przeciez strony www, nawet nie musialem wiedziec o jej
    > istnieniu, moze sie myle ,
    > pozdrawiam
    > Adam

    u mnie też nie było 30 dni, ale jak na razie nikt się nie czepia
    gdyby jednak, to wierz mi że mam pozostawioną taką swobodę w regulaminie, że
    mogę wszystko
    userom opłaca się żyć w zgodzie, a w sytuacjach konfliktowych niekiedy
    uznaję ich rację
    info u mnie, dla większosci użytkwonikow bylo na stronie,która się
    wyswietlala automatycznie i bez wciśnięcia przycisku nie mieli neta :-)
    poza tym trąbili w mediach i userzy sami sie pytali od kiedy wiecej placą
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 12. Data: 2005-03-11 22:25:28
    Od: " nocnyMarek" <n...@N...gazeta.pl>

    Jan Werbiński <j...@j...com> napisał(a):

    > ... info u mnie, dla większosci użytkwonikow bylo na stronie,która się
    > wyswietlala automatycznie i bez wciśnięcia przycisku nie mieli neta :-)

    Czy to takie info jak u mnie?

    "Zmiana stawek podatku VAT = wyższe ceny Internetu?
    Tak, ale nie u nas!

    Szanowni Abonenci!
    Od 1 marca 2005 r. uległ zmianie sposób naliczania
    podatku VAT dla usług dostępu do sieci Internet.
    Usługi te podlegają opodatkowaniu według stawki 22% VAT.
    Znakomita większość operatorów świadczących usługi dostępu
    do Internetu dolicza od 1 marca 2005 do obecnych cen nową
    stawkę VAT, co dla odbiorcy oznacza wzrost ceny końcowej o 22%!!
    Cena netto abonamentów w ALTEC SYSTEMS została obniżona o 22% tak,
    aby cena końcowa brutto nie uległa zmianie.
    Dodatkowo dzięki możliwości obniżenia poziomu kosztów dostępu do Sieci
    (nowa ulga podatkowa na Internet), nasi klienci zyskują podwójnie!"

    Specjalnie dla niedowiarków, pozwoliłem sobie nie usuwać z cytatu
    nazwy mojego ISP, by w razie nieodpartej chęci sprawdzenia,
    czy to prawda, mogli sobie sami dotrzeć do żródła ;-)

  • 13. Data: 2005-03-12 10:37:10
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Witam, przedstawie Wam moja sytuacje.
    >
    > Podpisalem umowe z moim ISP ponad rok temu, w umowie jest wyraznie
    > napisane ze "kwota za abonament
    > wynosi 60PLN w tym 7%VAT"
    > a dostalem fakture za marzec na kwote 60PLN +22VAT .

    A jaką dostawałeś jak VAT był zw?

  • 14. Data: 2005-03-12 11:37:53
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 11 mar o godzinie 23:25, na pl.soc.prawo.podatki, nocnyMarek
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Szanowni Abonenci!
    > Od 1 marca 2005 r. uległ zmianie sposób naliczania podatku VAT dla usług dostępu do
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    To oświeć, jaki to *sposób naliczania* jest obecnie obowiązujący?
    Bo bylem przekonany że zmianie uległa *stawka* podatku VAT, a nie sposób
    jego naliczania :P

    > Cena netto abonamentów w ALTEC SYSTEMS została obniżona o 22% tak,
    ^^^^
    *Cena*, zawiera w sobie wszelkie podatki - to co napisaliście, winno
    brzmieć mniej więcej jak "wartość netto".

    > aby cena końcowa brutto nie uległa zmianie.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Właśnie tylko w tym przypadku można mówić o *cenie*.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 15. Data: 2005-03-12 14:14:43
    Od: " nocnyMarek" <n...@N...gazeta.pl>

    Artur Ch. <s...@r...pbz> napisał(a):

> [...]
    > To oświeć, jaki to *sposób naliczania* jest obecnie obowiązujący?
    > Bo bylem przekonany że zmianie uległa *stawka* podatku VAT, a nie sposób

    Czepiasz się dla samej sztuki czepiania?;-P
    Mi jest wszystko jedno w jaki sposób uzasadniają obniżkę,
    nawet gdyby narobili ortografów, bym im darował ;-)
    Istotne, że dla mnie efetkywna cena spadła o 18% (mam DG)
    Co innego gdyby to była podwyżka ...

    > ^^^^
    > *Cena*, zawiera w sobie wszelkie podatki

    Tak sądzisz?
    To dlaczego nasz ustawodawca uważa inaczej:
    "Za cene nabycia uwaza sie kwote nalezna zbywcy, powiekszona o ...
    oraz pomniejszona o podatek od towarów i uslug"?

    > - to co napisaliście, winno brzmieć mniej więcej jak "wartość netto".
    Najwyraźniej mylisz mnie z moim dostawcą internetu ...

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Właśnie tylko w tym przypadku można mówić o *cenie*.

    Nie sądzę abyś miał rację,
    pojęcie 'cena netto' jest powszechnie używane w obrocie gospodarczym.

  • 16. Data: 2005-03-12 16:28:46
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 12 mar o godzinie 15:14, na pl.soc.prawo.podatki, nocnyMarek
    napisał(a):

    > Czepiasz się dla samej sztuki czepiania?;-P

    Starałem się wyjaśnić Ci pojęcia którymi się posługujesz.

    > Tak sądzisz?

    Tak sądze. Powiem więcej - tak samo twierdzi ustawodawca :P

    > To dlaczego nasz ustawodawca uważa inaczej:
    > "Za cene nabycia uwaza sie kwote nalezna zbywcy, powiekszona o ...
    > oraz pomniejszona o podatek od towarów i uslug"?

    doprawdy? :P

    > Nie sądzę abyś miał rację,

    Twoja sprawa co sądzisz.

    > pojęcie 'cena netto' jest powszechnie używane w obrocie gospodarczym.

    Ale odliczenia są dla "masy" a nie dla prowadzących DG. Tego dotyczy temat.
    Więc co teraz wyskakujesz z obrotem gospodarczym?
    Albo, będąc na KPiR - np. - masz wprowadzone w koszty, VAT do VATu - albo
    tez jako *osoba fizyczna, klient* odliczasz 760,00 od dochodu za 2005r.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 17. Data: 2005-03-12 23:13:03
    Od: " nocnyMarek" <n...@N...gazeta.pl>

    Artur Ch. <s...@r...pbz> napisał(a):

    > Starałem się wyjaśnić Ci pojęcia którymi się posługujesz.

    1.Ja się tylko posłużyłem _cytatem_ który zawierał te pojęcia.
    2.Przed Tobą jeszcze sporo roboty, bo
    zdaniem Googli bo tych "mnie" jest nieco więcej:
    "spośród około 399,000 w języku Polski dla zapytanie "cena netto""

    a *netto* wyłącza z niej VAT,
    więc co masz przeciw pojęciu *cena netto*?

    > Tak sądze. Powiem więcej - tak samo twierdzi ustawodawca :P

    Owszem, w ustawie o cenach,
    w ustawie VAT (tu znów możesz sie poczepiać, że takiej nie ma ;P)
    już nie do końca:

    > doprawdy? :P
    Art. 139.1.

    Może więc postaraj się wyjaśnić ustawodawcy pojęcia
    którymi się posługuje i że zamiast "ceny nabycia" powinien tu
    użyć pojęcią "brzmiącego mniej więcej jak "wartość nabycia""...

  • 18. Data: 2005-03-12 23:40:02
    Od: "Adam" <a...@g...pl>

    > Podpisalem umowe z moim ISP ponad rok temu, w umowie jest wyraznie
    >
    > A jaką dostawałeś jak VAT był zw?
    >hi
    na kwote 60PLN (byl w tym vat 7%) tak bylo w umowie
    teraz dostalem na kwote 73.2PLN (czyli zostal wliczony vat 22%)
    pozdr

  • 19. Data: 2005-03-13 05:44:53
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 13 mar o godzinie 00:13, na pl.soc.prawo.podatki, nocnyMarek
    napisał(a):

    > "spośród około 399,000 w języku Polski dla zapytanie "cena netto""

    > a *netto* wyłącza z niej VAT,
    > więc co masz przeciw pojęciu *cena netto*?

    To że dla Kowalskiego nie ma pojęcia cena netto - nie potrafisz tego
    zrozumieć?
    Dla przypomnienia:

    (Dz. U. Nr 97, poz. 1050)
    Art. 3. 1. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    1) cena - wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest
    obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę; w cenie uwzględnia
    się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie
    odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu podatkiem
    od towarów i usług oraz podatkiem akcyzowym,

    > Owszem, w ustawie o cenach,
    > w ustawie VAT (tu znów możesz sie poczepiać, że takiej nie ma ;P)
    > już nie do końca:

    A ten dalej swoje :(
    Co ma ustawa związana z podatkiem VAT dla przeciętnego kowalskiego??
    NIC.
    kowalski płaci cenę za daną usługę, towar - jego, kowalskiego, nie
    interesuje czy VAT ma 50%, 22% 0% czy zw. czy też jest "jakaś" akcyza
    tudzież inne podatki.
    Czy teraz rozróżniasz kowalskiego od "HTTR" s.c. /to tylko przykład/ -
    chodzi mi o firmy.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 20. Data: 2005-03-13 10:12:59
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > na kwote 60PLN (byl w tym vat 7%) tak bylo w umowie
    > teraz dostalem na kwote 73.2PLN (czyli zostal wliczony vat 22%)

    No to masz powód do rozwiązania umowy, zwłaszcza jeśli nie jesteś
    zadowolony.