  • 1. Data: 2005-03-02 13:36:49
    Temat: VAT na internet (ten watek bedzie chyba historyczny)
    Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>

    Witajcie,

    http://www.di.com.pl/n/?lp=9094

    http://www.di.com.pl/n/?lp=9109

    No dobra, to wreszcie jak? Osobiście nie poinformowałem swoich abonentów
    w stosownym terminie. Urząd Skarbowy także nic nie wiedział do ostatnich
    dni lutego, co za tym idzie, ja również nie mogłem być przekonany, jak
    mam się rozliczać w marcu. No bo, nie mogę wystawić faktury ze stawką
    zw. skoro weszła ustawa o 22% VAT. Wystawiam faktury VAT 22%, ale nie
    informowałem wszystkich o wprowadzeniu tejże stawki, dopiero na początku
    marca. 3 lutego poinformowałem o możliwości odliaczania, w związku z
    PRAWDOPODOBNĄ zmianą cennika od 1 marca (konkretów nie przedstawiłem). W
    tej chwili księgowa proponuje, abym podwyższył od 1 marca ceny o stawkę
    22% VAT. No dobra, ale to pociąga za sobą konsekwencje. Co zrobić?
    Podwyższać, czy nie podwyższać? Naczytałem już sporo, ale nie mam
    zdania, bo, jak zwykle, jeden jedno, drugi drugie.

    Proszę o chociaż minimalną podpowiedź,

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2005-03-02 15:46:53
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > Podwyższać, czy nie podwyższać? Naczytałem już sporo, ale nie mam
    > zdania, bo, jak zwykle, jeden jedno, drugi drugie.

    Jesli nie poinformowales wczesniej, to w miesiacu marcu bedziesz
    stratny. Wystaw faktury z 22% vatem, ale obiz cene netto. Zakladam, ze
    do 28.02 poinformowales wszystkich o Vacie, wiec faktury kwietniowe juz
    beda wg stalych cen netto + 22% vatu.
    Ja bym tak zrobil...

  • 3. Data: 2005-03-02 22:24:56
    Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>

    gollum napisał(a):
> [...]
    > stratny. Wystaw faktury z 22% vatem, ale obiz cene netto. Zakladam, ze
    > do 28.02 poinformowales wszystkich o Vacie, wiec faktury kwietniowe juz

    Sęk w tym, że poinformowałem dopiero 1/2 marca. Na szczęście tyczy się
    to jedynie części klientów. Na dodatek, do nich mam inny stosunek,
    wszyscy się znamy (mniej lub bardziej, ale jednak) i z podwyżką nie
    będzie problemu. Jedyne, co mogą zrobić, to zgłosić reklamację, lub do
    URTiPu, czy coś więcej?

    Dziękuję za pomoc,
    Pozdr,

  • 4. Data: 2005-03-04 00:24:21
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Rafal.Doroszkiewicz napisał(a):

> [...]
    > wszyscy się znamy (mniej lub bardziej, ale jednak) i z podwyżką nie
    > będzie problemu. Jedyne, co mogą zrobić, to zgłosić reklamację, lub do

    Jeżeli zastosujesz się do podanej powyżej rady, to nawet przed sądem
    najwyższym wygrasz ;-)

    M.

  • 5. Data: 2005-03-25 12:13:30
    Od: "MSP" <m...@g...pl>

    Czy ktoś z Was zna konkretną datę, kiedy to światło dzienne zobaczył ów
    sławetny Dz.U. 114, poz. 113 ??
    Kto z Was widział go pomiędzy 25.01 a 31.01 ??

    Wiem, że oficjalnie opublikowany został 25 stycznia, ale... wydrukowany,
    rozesłany do prenumeratorów, mógł trafić np. 2 lutego, czyli termin
    miesięczny nie został zachowany.
    Próbowałam dodzwonić się do LEX-a, ale niestety - Święta i nie pracują, zeby
    dowiedzieć się, kiedy oni na stronie go umieścili.

    Będę wdzięczna za wskazówki.
    Wesołych Świąt