  • 1. Data: 2005-03-02 13:11:09
    Temat: DG i zakup komputera ..
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    Witam.
    Czy jako osoba prowadząca DG (usługi informatyczne) mogę wliczyć w
    koszty prowadzenia działalności zakup komputera ?
    CZy to idzie w koszty czy jakąś amortyzację i środek trwały ..?

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 2. Data: 2005-03-02 13:19:14
    Temat: Re: DG i zakup komputera ..
    Od: "Marko" <o...@p...onet.pl>

    > Czy jako osoba prowadząca DG (usługi informatyczne) mogę wliczyć w
    > koszty prowadzenia działalności zakup komputera ?

    Koszty prowadzenia działalności wiążą się pośrednio lub bezpośrednio z
    uzyskanym zyskiem. czyli jeśli do pracy potrzebny jest ci komputer to można
    go wziąć w koszty. Nie zawsze prowadząc usługi informatyczne potrzebny jest
    własny komputer, ale przeważnie można to logicznie uzasadnić

    > CZy to idzie w koszty czy jakąś amortyzację i środek trwały ..?

    Musi iść na środki trwałe jeśli łączna wartość przekracza 3500 zł.

  • 3. Data: 2005-03-02 13:28:49
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2005-03-02, Marko <o...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > go wziąć w koszty. Nie zawsze prowadząc usługi informatyczne potrzebny jest
    > własny komputer, ale przeważnie można to logicznie uzasadnić
    Jest - zarządzam kikoma sieciami i nadzór 24h jest wymagany.
    Po za tym piszę trochę softu - potrzebna jest stacja do tego.
    Do tej pory obchodziłem się sprzętem wypożyczonym od firmy, której świadczę usługi..

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 4. Data: 2005-03-02 13:56:19
    Od: "ponton" <m...@p...onet.pl>

    > Musi iść na środki trwałe jeśli łączna wartość przekracza 3500 zł.

    Musi iść na środki trwałe jeśli jego przewidywany czas użytkowania wynosi
    ponad 1 rok. Próg 3500 decyduje o sposobie umorzenia - jednorazowo lub w
    dłuższym czasie. Do 3500 idzie jednorazowo w koszty a powyżej jest umarzany
    w czasie.

    ponton

  • 5. Data: 2005-03-02 16:26:12
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik ponton <m...@p...onet.pl>
    w wiadomości <news:d04gub$s52$1@nemesis.news.tpi.pl> wstukał:

> [...]
    > dłuższym czasie. Do 3500 idzie jednorazowo w koszty a powyżej jest umarzany

    W w art. 22d. jest napisane coś innego...

    --
    Albo idź do punktu gdzie składaja komputery. Tam sa informatycy i pewnie
    pomogą ( oczywiście nie za darmo).

  • 6. Data: 2005-03-03 07:32:18
    Od: "ponton" <m...@p...onet.pl>

    > W w art. 22d. jest napisane coś innego...
    >
    > --

    Czytam i widzę, że jest napisane: "podatnicy mogą nie dokonywać odpisów
    amortyzacyjnych od składników majątku ... których wartość początkowa,... nie
    przekracz 3500, wydatki poniesione na ich nabycie stanowią wówcza skoszty
    uzyskania przychodów w m-cu ich nabycia"

    Nie jest napisane, zeby nie ewidencjonować ich w ewidencji śr.trwałych,
    tylko jest napisane że stanowią koszty w dniu nabycia.

  • 7. Data: 2005-03-03 08:13:01
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik ponton <m...@p...onet.pl>
    w wiadomości <news:d06eqa$797$1@nemesis.news.tpi.pl> wstukał:

> [...]
    > przekracz 3500, wydatki poniesione na ich nabycie stanowią wówcza skoszty
    > uzyskania przychodów w m-cu ich nabycia"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    To ty musi jakąś inną ustawę masz niż ja -- w tej którą mam jest napisane:
    w miesiącu oddania ich *do używania*

    > Nie jest napisane, zeby nie ewidencjonować ich w ewidencji śr.trwałych,
    > tylko jest napisane że stanowią koszty w dniu nabycia.

    To teraz jestem pewien, że masz inną /lepszą/ ustawę przed oczami.
    Ja widzę jeszcze punkt drugi w tym artykule.

    Czy reszta grupowiczów też go widzi, czy dostałem jakiś spreparowany Dz.U.

    --
    Nie słuchaj się tych rad , które mówią zebys to zrobił samemu. Jak zapłacisz
    to informatyk napewno zrobi to dobrze i dostroi stacje dyskietek.