    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT od gruntu przy zakupie od osoby fizycznej
    Date: Mon, 26 Apr 2004 09:38:14 +0200

    Użytkownik Magdalena napisał:

    > "Ados" <a...@u...tlen.pl> wrote in message

    > osoba nie prowadząca działalności gospodarczej nie jest podatnikiem VAT,
    > więc nie może fv wystawić.

    Coz za interesująca teza.
    Pomijając przedmiot pytania, to twierdzenie że osoba fizyczna nie jest
    podatnikiem (a raczej płatnikiem) VAT bo nie prowadzi DG (czyli zeby byc
    VATowcem TRZEBA prowadzic DG) jest absotlutnie nieprawdziwa.
    Spróbój nie prowadząc DG oddac w najem nieruchomość na cele inne niż
    mieszkaniowe, z czynszem rocznym przekraczającym 10tys euro :-) i nie
    zarejstrować się jako płatnik VAT.

    Miłej zabawy. ;-)

    Do tego dochodzi możlkwiośc owatowanie z tytułu umów zleceń i odzieło.
    Do 1 maja tylko 5 dni. Może warto do tego czasu zrewidowac poglądy na to
    kto i kiedy staje sie płatnikiem VAT.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl