  • 1. Data: 2004-05-04 08:40:03
    Temat: VAT od przeniesienia praw autorskich
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Upewnijcie mnie czy dobrze myślę
    Opodatkowane staje się, bo zostaje uznane za usługę wg nowej ustawy
    (art.8 ust. 1 pkt 1),
    "przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu
    na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;".

    Czyli przeniesienie praw autorskich (konkretnie sprzedaż), np. do
    projektu graficznego, zdjęcia, przez VATowca na inna osobe będzie
    opodatkowane i to 22% VAT (nie znalazłam tego w niższych stawka, poza
    usługami związanymi z kulturą - ja mam do czynienia z czysta reklamą, i
    tymi świadczonymi przez twórców i wykonawców).

    Dobrze myśle czy cos mi sie popiurkało?
    Nie wykluczam bo mi od nowej ustawy mózg napuchł i chce eksplodować...

    Maddy z za małą czaszką

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2004-05-04 10:27:19
    Temat: Re: VAT od przeniesienia praw autorskich
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > Opodatkowane staje się, (...)
    A nie bylo wczesniej opodatkowanie?

    > Czyli przeniesienie praw autorskich (konkretnie sprzedaż), np. do
    > projektu graficznego, zdjęcia, przez VATowca na inna osobe będzie
    > opodatkowane i to 22% VAT
    Ja dotychczas za przeniesienie praw autorskich do swojego
    kodu walilem 22%. I pewnie nadal tak bede robil, chyba, ze
    mnie ktos uswiadomi, ze trzeba inaczej.

    PawelZ
    -----------

  • 3. Data: 2004-05-04 10:44:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 May 2004, Maddy wrote:

> [...]
    >+ "przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu
    >+ na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;".

    Nie wiem czy dobrze myślisz :], aczkolwiek mi wygląda że tak.
    Jest gorzej: mi wychodzi że pod VAT w tym momencie podlegają
    np. odszkodowania. Wszelkie[1]. No bo odszkodowanie jest roszczeniem,
    a to też WNiP... czyli "każde świadczenie".
    Też dobrze myślę ? ;)
    [1] poza odszkodowaniami wynikłymi z umów które same są z VAT
    wyłączone, czyli odszkodowań z tytułu umów o pracę, "osobistych"
    zleceń itp. oczywiście :)
    No chyba że "minister zwolnił" (nie bić, nie czytałem całych
    rozporządzeń :])!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-05-04 10:49:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 May 2004, Bozoo wrote:

    >+ > Opodatkowane staje się, (...)
    >+ A nie bylo wczesniej opodatkowanie?

    Nie.
    Tylko NIEKTÓRE "przeniesienia praw" były opodatkowane :)

    [...]
    >+ > projektu graficznego, zdjęcia, [...]
    >+ Ja dotychczas za przeniesienie praw autorskich do swojego
    >+ kodu walilem 22%.

    Ale na to był osobny zapis w przepisach :) - "licencje
    na programy". Reszty "praw" nie dotyczyło.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-05-04 11:18:35
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl>

> [...]
    >
    > Czyli przeniesienie praw autorskich (konkretnie sprzedaż), np. do
    > projektu graficznego, zdjęcia, przez VATowca na inna osobe będzie

    Obawiam się, że dobrze myslisz. Tez mnie to inetersuje i doszedłem do tych
    samych wniosków :-)
    Oczywiścei dotyczy to "przeniesienia praw..." jako usługi wykonywanej w
    kraju dla krajowego kontrahenta.

    Fires

  • 6. Data: 2004-05-04 11:30:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Fires napisał:
    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Obawiam się, że dobrze myslisz. Tez mnie to inetersuje i doszedłem do
    > tych samych wniosków :-)

    Mnie to nawet urządza ;-)
    Skończy sie szarpanina z PCC i przesylanie sobie tuzinów deklaracji (a
    niektóre duże koncerny maja obieg dokumentów lepszy niz ZUS - 2-3
    miesiace zanim coś wróci).

    > Oczywiścei dotyczy to "przeniesienia praw..." jako usługi wykonywanej
    > w kraju dla krajowego kontrahenta.

    Ależ oczywiście. ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-05-04 14:36:32
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > Ale na to był osobny zapis w przepisach :) - "licencje
    > na programy". Reszty "praw" nie dotyczyło.
    Zaraz moment. Chce mi pan powiedziec, ze jak spylam
    licencje na produkt to vat = 22% a jak przeniesienie
    dotyczy "wszelkich autorskich praw majątkowych,
    wraz z prawem do udzielenia zezwolenia na wykonywanie
    praw pokrewnych" to stawka jest zerowa ??

    PawelZ
    -----------

  • 8. Data: 2004-05-04 20:03:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Bozoo napisał:

> [...]
    > dotyczy "wszelkich autorskich praw majątkowych,
    > wraz z prawem do udzielenia zezwolenia na wykonywanie
    > praw pokrewnych" to stawka jest zerowa ??

    Nie zerowa a sprzedaż nie podlegała VAT.
    I to było aktualme do piątku.
    Teraz jest 22% i nie ma o czym mówić.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2004-05-04 22:11:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 May 2004, Maddy wrote:

> [...]
    >+ >>na programy". Reszty "praw" nie dotyczyło.
    >+ >
    >+ > Zaraz moment. Chce mi pan powiedziec, ze jak spylam

    Erm... Może bez "panów" na grupie...

    >+ > licencje na produkt to vat = 22% a jak przeniesienie
    >+ > dotyczy "wszelkich autorskich praw majątkowych,
    >+ > wraz z prawem do udzielenia zezwolenia na wykonywanie
    >+ > praw pokrewnych" to stawka jest zerowa ??

    wKF: taki zapis jest z mocy prawa nieważny. Ustawa o prawie
    autorskim i prawach pokrewnych, art. 64, wymaga się
    WYMIENIENIA pól eksploatacji.
    W szczególności nie można zastrzec pól eksploatacji mogących
    się pojawić w przyszłości. Ostatnio podpisywałem (zupełnie
    zbędną :>) umowę "z zastrzeżeniem przeniesienia", było tego
    ponad strona "rzadkiego tekstu" :)

    >+ Nie zerowa a sprzedaż nie podlegała VAT.

    Niezupełnie, znaczy: Bozoo jest przywiązany do ścisłego rozróżniania
    "prawa używania" (licencja) a "przeniesienia praw", wolno mu.
    Aczkolwiek uważam iż licencja JEST przeniesieniem (mocno ograniczonego)
    prawa, bo prawo do egzemplarza (coż, w tej kwestii IMHO rację na .prawo
    ma Arkadiusz B...) to też prawo choć rzeczywiście osobno wymienione
    przez ustawodawcę - to niezależnie jak by traktować, "prawa" do programu
    były zaliczone do "podlegających pod VAT", 22% !

    >+ I to było aktualme do piątku.

    ...wszelkie inne, ale nie "programowe" i "znaków towarowych" :)
    Bo te były już 22%...

    >+ Teraz jest 22% i nie ma o czym mówić.

    ...ano :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-05-05 07:29:30
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-05-05 00:11, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał :

    > ...ano :)

    to ja jeszcze z jednym pytanie, uściślającym (bo mętlik w głowie nie znikł)

    jeżeli autor utworu, np. książki, (nie prowadzący DG), udziela licencji
    na wykorzystanie swego utworu (np. na 1 rok, na jedno wydanie w ilości
    szt 400 itp) to czy podlega taka transakcja pod VAT, a jeżeli tak, to
    jaki i czy płaci go licencjodawca (ma założyć jakąś ewidencję? czy inne
    takie) czy płaci to licencjobiorca (DG lub Sp z o o jeżeli ma to jakieś
    znaczenie)

    A i jeszcze jedna(?) wątpliwość. Jeżeli umowa zawarta jest w formie
    "umowa licencyjna" a nie "umowa o dzieło" z "przeniesieniem praw" to jak
    to wygląda od strony podatku dochodowego: czy zaliczkę na podatek płaci
    licencjodawca posługując się pojęciem "dochody z działalności
    wykonywanej osobiście" czy tak jak przy Uod licencjobiorca ale wtedy z
    jakiego tytułu?

    andy_nek