  • 1. Data: 2004-05-03 19:51:42
    Temat: Nabycie wewnatrzwspolnotowe.
    Od: "Omulec" <s...@o...pl>

    Pytanie na cieplo.
    Kiedy dochodzi do nabycia wewnatrzwspolnotowego z 0% stawka vat, to kupujacu
    ewidencjonuje vat wedlug stawki obowiazujacej w kraju dostawy.
    A teraz co z zaplata? Trza placic tak jak prze majem gotowka, czy wykazywac
    w deklaracji, np. redukujac sobie ten do odliczenia?

    Omulec

  • 2. Data: 2004-05-03 20:12:42
    Temat: Re: Nabycie wewnatrzwspolnotowe.
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Użytkownik "Omulec" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wykazywac
    > w deklaracji, np. redukujac sobie ten do odliczenia?

    a na fakturze jaką kwote bedziesz miał? i chcesz płacić więcej nizna
    fakturze?
    moze pohandlujemy? ;)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-05-03 20:14:12
    Od: "Omulec" <s...@o...pl>

    > a na fakturze jaką kwote bedziesz miał? i chcesz płacić więcej nizna
    > fakturze?
    > moze pohandlujemy? ;)

    Chodzi mi tylko o to jak to bedzie wygladac.

    Do tej pory dostawalem FV z 0 stawka vat od dostawcow zagranicznych.
    Tyle, ze jak towar wjezdzal do polski, to podczas odprawy VAT musialem
    wplacic do UC.

    Zastanawiam sie jak oni to rozegrali teraz i tyle.

  • 4. Data: 2004-05-03 21:16:05
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Omulec <s...@o...pl> wrote:
    > Do tej pory dostawalem FV z 0 stawka vat od dostawcow zagranicznych.
    > Tyle, ze jak towar wjezdzal do polski, to podczas odprawy VAT musialem
    > wplacic do UC.

    A teraz wpłacisz do US.

    P.

  • 5. Data: 2004-05-03 21:40:24
    Od: "Omulec" <s...@o...pl>

    > A teraz wpłacisz do US.

    Wplace, czy mam wykazac w deklaracji VAT i wplace EWENTUALNIE
    jesli kalkulacja deklaracji wyjdzie na korzysc US? ;)

    Omulec

  • 6. Data: 2004-05-03 21:54:59
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Wplace, czy mam wykazac w deklaracji VAT i wplace EWENTUALNIE
    > jesli kalkulacja deklaracji wyjdzie na korzysc US? ;)

    Wg nowego wzoru deklaracji wynika, że tylko w wypadku, gdy nie znajduje
    pokrycia. A ja się zapytam: jak mam odzyskać ten VAT?

    Pzdr,
    BaLab

  • 7. Data: 2004-05-04 06:57:20
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > A teraz wpłacisz do US.
    ---------------------------------------
    Raczej nie do końca wpłacisz. Naliczasz sobie sam Vat należny i naliczony w
    tym samym miesiącu i tyle nie płacisz US bo to są te same kwoty.
    Wiola

  • 8. Data: 2004-05-04 09:45:47
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Wiola" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Raczej nie do końca wpłacisz. Naliczasz sobie sam Vat należny i naliczony
    > tym samym miesiącu i tyle nie płacisz US bo to są te same kwoty.

    Nalicza się fakturą wewnętrzną, po czym wpisuje się do rejestru sprzedaży
    VAT. A jak "technicznie" przebiega odliczanie?

    Pzdr,
    BaLab

  • 9. Data: 2004-05-04 13:15:09
    Od: "ata" <a...@r...pl>

    > Nalicza się fakturą wewnętrzną, po czym wpisuje się do rejestru sprzedaży
    > VAT. A jak "technicznie" przebiega odliczanie?
    1.4. Obowiązki dokumentacyjne

    Jeśli idzie o sposób dokumentowania, nowością jest rozszerzenie zastosowania
    faktur wewnętrznych VAT. Będą one wykorzystywane do dokumentowania nie tylko
    nieodpłatnego przekazania towarów (świadczenia usług) na cele niezwiązane z
    prowadzonym przez podatnika przedsiębiorstwem, ale również wewnątrz-
    wspólnotowego nabycia towarów a także nabycia towarów, z tytułu którego
    podatnikiem jest ich nabywca oraz importu usług.

    Istotną nowością jest przy tym właśnie wystawianie faktur wewnętrznych
    dokumentujących wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów. Te właśnie faktury
    wewnętrzne będą ostatecznie podstawą dla zaewidencjonowania podatku
    należnego z tytułu tegoż nabycia, oraz podatku naliczonego podlegającego
    odliczeniu.

    Ata

  • 10. Data: 2004-05-04 19:55:22
    Od: "Stasiek G." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ata" <a...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wewnętrzne będą ostatecznie podstawą dla zaewidencjonowania podatku
    > należnego z tytułu tegoż nabycia, oraz podatku naliczonego podlegającego

    Jezus Maria, ludzie skąd Wy to macie ??

    Stasiek G.