  • 1. Data: 2004-12-15 19:24:32
    Temat: VAT potwiedzenie dostawy WDT
    Od: "Fin" <fin@autograf(.........).pl>

    Witam,

    W gazetach ostatnio pisano o próbach wykreślenia dokumentu potwierdzającego
    otrzymanie towaru przez nabywce Art 42 ust 3 pkt 4. Nie moge tego natomiast
    znaleźć w żadnym
    druku sejmowym w teh chwili ? Zna ktoś źródło czy może już taka propozycja
    przepadła na starcie ?

    pzdr
    Fin

  • 2. Data: 2004-12-15 19:53:17
    Temat: Re: VAT potwiedzenie dostawy WDT
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Fin <fin@autograf(.........).pl> wrote:
    > W gazetach ostatnio pisano o próbach wykreślenia dokumentu potwierdzającego
    > otrzymanie towaru przez nabywce Art 42 ust 3 pkt 4. Nie moge tego natomiast

    Naprawdę? To byłoby zbawienie :) Gdzie o tym czytałeś?

    P.

  • 3. Data: 2004-12-15 21:54:38
    Od: "Fin" <fin@autograf(.........).pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Naprawdę? To byłoby zbawienie :) Gdzie o tym czytałeś?

    Między 10-15 grudnia w prawnej (wywiad z modzelewski i jeszcze osobno w
    innym artykule),
    i gdzieś w taxonline. Przejrzałem natomiast w pracach sejmu druki związane z
    VAT i nie
    znalazlem tego.

    pzdr
    Fin

  • 4. Data: 2004-12-17 08:03:57
    Od: "Fin" <fin@autograf[spam].pl>

    Użytkownik "Fin" <fin@autograf(.........).pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > znaleźć w żadnym
    > druku sejmowym w teh chwili ? Zna ktoś źródło czy może już taka propozycja

    Zebrałem wyjaśniena US z od maja, jakby ktoś chciał to moge podesłać na
    priva. Istny cyrk, jak zawsze. Moje ulubione odpowiedzi to takie:

    Podatnik przedstawia w szczegółach, że zbiera takie i takie dokumenty
    i czy może zastosować stawkę 0%

    Odpowiedź:

    Zgodnie z Art 42 ust 3 pkt 4,5,6,7,8, ......... kopiuj, wklei z ustawy

    I podsumowanie "jeżeli podatnik zastosuje się do w/w przepisów to
    może zastosować stawkę 0%!"

    Obawiam się, że po 1 stycznia 99% będziemy mieli takich (nie)odpowiedzi
    na zadane pytania.

    pzdr
    Fin

  • 5. Data: 2004-12-17 20:15:03
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Fin <fin@autograf[spam].pl> wrote:
    > Zgodnie z Art 42 ust 3 pkt 4,5,6,7,8, ......... kopiuj, wklei z ustawy
    >
    > I podsumowanie "jeżeli podatnik zastosuje się do w/w przepisów to
    > może zastosować stawkę 0%!"

    Hmm, może źle zadałeś pytanie? Z tego co pamiętam, to trzeba przedstawić
    swoją interpretację przepisu, np. 'ustawa wskazuje, że jeśli dokumenty
    wymienione w ust. 14 nie potwierdzją dostarczenia towarów do odbiorcy,
    to dokumentami wskazującymi mogą być korespondencja handlowa z nabywcą
    lub dokument potwierdzający zapłatę za towar. Ponadto nie jest uściślona
    forma tego dokumentu. Dlatego moim zdaniem wydruk emaila od nabywcy
    jest wystarczającym potwierdzeniem odbioru zgodnym z ustawą'. No i urząd
    pisze Ci, że się zgadza lub nie. A jeśli nie, to pisze dlaczego.

    P.

  • 6. Data: 2004-12-17 20:50:03
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Paszczak <s...@h...pl> wrote:
    > Hmm, może źle zadałeś pytanie? Z tego co pamiętam, to trzeba przedstawić

    Sorry, chyba źle zrozumiałem - to były orzeczenia z wyszukiwarki?
    W takim razie nie zadałeś źle pytania ;)

    P.