  • 1. Data: 2004-12-15 15:23:04
    Temat: vat, kasa, odliczenia?..
    Od: ts <t...@t...skasuj.o2.pl>

    Witam,
    Na stronie http://prawo.hoga.pl/portalfk/start.asp czytam:

    Jeżeli dokonujesz sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących
    działalności gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących
    działalność gospodarczą w formie indywidualnych gospodarstw rolnych,
    musisz prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy
    zastosowaniu kas rejestrujących (art. 111 ust. 1 ustawy z 11 marca
    2004 r. o podatku od towarów i usług, Dz.U. nr 54, poz. 535). Za
    naruszenie tego obowiązku do czasu rozpoczęcia prowadzenia ewidencji
    obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących
    tracisz prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę stanowiącą
    równowartość 30% kwoty podatku naliczonego przy nabyciu towarów i
    usług.

    Czy to znaczy ze jezeli mam kase w terminie, sprzedam za 10000 (vat
    2200) i kupie za 1000 (vat 1100), to podatek nalezny nie jest roznica
    (2200-1100), ale roznica pomniejszona o vat od zakupow pomniejszony o
    30%, czyli 1100*0.3?.. czyli do kupy: odprowadzam nie 1100, ale
    1100-1100*0.3?..
    pozdrawiam
    serwan

  • 2. Data: 2004-12-15 15:47:18
    Temat: Re: vat, kasa, odliczenia?..
    Od: Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

    Użytkownik "ts" <t...@t...skasuj.o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy to znaczy ze jezeli mam kase w terminie, sprzedam za 10000 (vat
    > 2200) i kupie za 1000 (vat 1100), to podatek nalezny nie jest roznica

    ^^^^^^^^^^^^^^^ ?????

    > (2200-1100), ale roznica pomniejszona o vat od zakupow pomniejszony o
    > 30%, czyli 1100*0.3?.. czyli do kupy: odprowadzam nie 1100, ale
> [...]

    30% jest to kara za naruszenie obowiazku instalacji kasy.

    Jezeli kase masz w terminie i + 3 inne warunki to Ciebie to nie dotyczy.

    Darek

  • 3. Data: 2004-12-15 15:54:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Dec 2004, ts wrote:
    [...]
    >+ Czy to znaczy ze jezeli mam kase w terminie, sprzedam za 10000 (vat
    >+ 2200) i kupie za 1000 (vat 1100),

    ...ej, chyba za 5000 chciałewś kupić ;)

    >+ to podatek nalezny nie jest roznica
    >+ (2200-1100), ale roznica pomniejszona o vat od zakupow pomniejszony o
    >+ 30%, czyli 1100*0.3?.. czyli do kupy: odprowadzam nie 1100, ale
    >+ 1100-1100*0.3?..

    Optymista.
    Niepoprawny.
    Nie "minus" a "plus" :] i nie razy 0,3 a razy 1,3 :]
    Odprowadzasz:
    - 1100 VATu który miałeś i chciałeś odprowadzić
    - 1100 VATu który niesłusznie odliczyłeś (plus odsetki)
    - 330 VATu "karnego" plus odsetki.

    Razem 2530 zł VATu plus odsetki :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2004-12-15 16:06:36
    Od: Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

> [...]
    > Odprowadzasz:
    > - 1100 VATu który miałeś i chciałeś odprowadzić
    > - 1100 VATu który niesłusznie odliczyłeś (plus odsetki)

    Na pewno?

    A nie powinno byc 2200 - 770 = 1430??

    770 = 1100 - 30% kary

    Darek

  • 5. Data: 2004-12-16 22:32:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Dec 2004, Dariusz Domagała wrote:
    [...]
    >+ > - 1100 VATu który miałeś i chciałeś odprowadzić
    >+ > - 1100 VATu który niesłusznie odliczyłeś (plus odsetki)
> [...]

    Oczywiście przesadziłem: nie przeczytałem tematu. Łupnąłem
    koncepcją kary "za nieoVATowanie w ogóle" a poszło tylko
    o kasę fiskalną :[
    Mea culpa, nie bić !

    >+ A nie powinno byc 2200 - 770 = 1430??
    >+
    >+ 770 = 1100 - 30% kary

    IMHO za dużo: "tylko" 30% kary :) czyli 330 zł:
    ++++
    2. Podatnicy naruszający obowiązek określony w ust. 1 do czasu
    rozpoczęcia prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku
    należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących tracą prawo
    do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę stanowiącą
    równowartość 30 % kwoty podatku naliczonego przy nabyciu
    towarów i usług.
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2004-12-17 07:30:04
    Od: Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

> [...]
    > o kasę fiskalną :[
    > Mea culpa, nie bić !

    > IMHO za dużo: "tylko" 30% kary :) czyli 330 zł:

    Chodzilo mi o to ze vat naliczony musi byc pomniejszony
    o 30% (30% z 1100 = 330, 1100 - 330 = 770) :)

    Czyli te 770 moze odliczyc z naleznego stad 1430 vatu do zaplaty. :)

    Darek

  • 7. Data: 2004-12-17 08:57:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Dec 2004, Dariusz Domagała wrote:
    [...]
    >+ Czyli te 770 moze odliczyc z naleznego stad 1430 vatu do zaplaty. :)

    Acha. Znowu niedoczytałem :]
    Będzie trzeba wprowadzić zakaz pisania na grupę po nocach :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2004-12-17 09:22:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > On Fri, 17 Dec 2004, Dariusz Domagała wrote:
    > [...]
    >

    > Acha. Znowu niedoczytałem :]
    > Będzie trzeba wprowadzić zakaz pisania na grupę po nocach :)

    I po pijaku ;-)
    Mam na koncie pare jakis bzdurek bo nie doczytałam, bo byłam lekko wcięta.

    Maddy która ostatnio po nocach nie pisze ale po alkoholu owszem

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2004-12-17 17:02:08
    Od: ts <t...@t...skasuj.o2.pl>

    On Fri, 17 Dec 2004 09:57:25 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    >On Fri, 17 Dec 2004, Dariusz Domagała wrote:
    >[...]
    >
    > Acha. Znowu niedoczytałem :]
    > Będzie trzeba wprowadzić zakaz pisania na grupę po nocach :)

    tresc byla:
    ===
[...]
    czyli tak do kupy:
    roznica miedzy naleznym a naliczonym wynosi 1100 - i tyle powinienem w
    'normalnych' warunkach odzyskac z us, tak? jezeli natomiast nie bede
    mial kasy w terminie to odzyskam nie 1100, ale 07*1100, tak?..
    pozdrawiam
    serwan

  • 10. Data: 2004-12-18 09:43:13
    Od: Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>