  • 1. Data: 2004-12-15 14:19:11
    Temat: darowizna w 1999 roku - limit ktoś pamięta?
    Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid>

    Googlowalam ale nic nie znalazłam :(

    Czy ktoś wie, jaki był limit darowizny w 1999 roku w I grupie pokrewieństwa?

    Będę wdzięczna za pomoc

    ula

  • 2. Data: 2004-12-15 14:32:44
    Temat: Re: darowizna w 1999 roku - limit ktoś pamięta?
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "UlaPod" <u...@U...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Googlowalam ale nic nie znalazłam :(
    >
    > Czy ktoś wie, jaki był limit darowizny w 1999 roku w I grupie
    pokrewieństwa?
    ------------------------------
    od 11.04 1997 do 28 02 2000 roku
    7 510,00 standarowy bez powiekszanie w wypadku mieszkania
    Wiola

  • 3. Data: 2004-12-15 15:11:42
    Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid>

    > 7 510,00 standarowy bez powiekszanie w wypadku mieszkania

    dzięki
    Co to znaczy "bez powiększania w wypadku mieszkania"? Czy jeśli darowizna
    była na cele mieszkaniowe to mogłobyć więcej?

  • 4. Data: 2004-12-15 15:46:46
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    > dzięki
    > Co to znaczy "bez powiększania w wypadku mieszkania"? Czy jeśli darowizna
    > była na cele mieszkaniowe to mogłobyć więcej?
    -------------------------
    dokładnie tak na cel mieszkaniowy sa wieksze kwoty
    Wiola

  • 5. Data: 2004-12-15 15:53:11
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Wiola" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "UlaPod" <u...@U...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > -------------------------
    > dokładnie tak na cel mieszkaniowy sa wieksze kwoty
    > Wiola
    -------------------------
    Poprawiam sie tego na 100 % nie wiem mieszkanie to napewno była zniżka ale
    czy kasa na ten cel tez ? sorki ale mam teraz wątpliowośc .Poczekaj moze
    ktos jeszcze odpowie .
    Wiola

  • 6. Data: 2004-12-15 16:05:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Dec 2004, Wiola wrote:

    >+ Użytkownik "UlaPod" <u...@U...pl.invalid> napisał
    [...]
    >+ > Co to znaczy "bez powiększania w wypadku mieszkania"? Czy jeśli darowizna
    >+ > była na cele mieszkaniowe to mogłobyć więcej?
    >+ -------------------------
    >+ dokładnie tak na cel mieszkaniowy sa wieksze kwoty

    ...z zastrzeżeniem że warunki do ulgi są ostrzejsze niż sam
    "cel mieszkaniowy" - coś w stylu "pod warunkiem że wcześniej
    nie miał własnego mieszkania lub domu", nie wystarczy
    że "przeznaczy na mieszkanie lub dom" (kolejny :)) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2004-12-16 08:12:48
    Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid>

> [...]
    > nie miał własnego mieszkania lub domu", nie wystarczy
    > że "przeznaczy na mieszkanie lub dom" (kolejny :)) !

    A jaka jest to kwota na 1999 rok? U mnie właśnie chodzi o wyspowiadanie się
    z pieniędzy na mieszkanie (pierwsze własne).

    ula

  • 8. Data: 2004-12-16 22:19:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Dec 2004, UlaPod wrote:
    >+ A jaka jest to kwota na 1999 rok?

    Hm... jak tak tu patrzę: "Dz.U. 1983 nr 45 poz. 207 -> akty zmieniające"
    (na isip.sejm.gov.pl) to mi wychodzi że między:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19950850428
    a:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU20022001681

    ...nie widzę zmiany podstaw.
    A to chyba dziwne... w 1995 ustalono 6100 zł ("od jednego") oraz
    12000 ("od kilku") limitu...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)