  • 1. Data: 2004-12-15 18:13:37
    Temat: paragon niefiskalny - może być?
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Witam.
    Jest sobie w moim mieście baaaardzo duży i dobrze znany sklep. mają kilka
    kas fiskalnych ale na paragonach pisze "niefiskalny". Z tego co pamiętam to
    taka kasa "nie liczy' a w każdym razie jest nieprzydatna do rozliczeń z us
    bo niefiskalny miał służyć tylko do nauki.
    Czy dobrze myślę że klient płacący za towar powinien dostac paragon
    fiskalny?
    Czy ten sklep aby nie łapmie prawa? bo już ze dwa miesiące tak dostaje.

    PawełJ

  • 2. Data: 2004-12-15 20:48:29
    Temat: Re: paragon niefiskalny - może być?
    Od: "Irek Makowski" <imaks'delete'@neostrada.pl>

    Użytkownik "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cppuru$7b3$1@news.onet.pl...
> [...]
    > fiskalny?
    > Czy ten sklep aby nie łapmie prawa? bo już ze dwa miesiące tak dostaje.

    A sklep jak dlugo juz istnieje? Moze zosatal przejety przez kogos kto nie musi
    jeszcze na fiskalnej jechac. A te niefiskalne na wszystkich kasach? przez caly
    dzien? Czy moze w godzinach wieczornych i nocnych?

    Pozdrawiam,

    Irek Makowski

  • 3. Data: 2004-12-16 10:12:30
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > A sklep jak dlugo juz istnieje? Moze zosatal przejety przez kogos kto nie
    > musi jeszcze na fiskalnej jechac. A te niefiskalne na wszystkich kasach?
    > przez caly dzien? Czy moze w godzinach wieczornych i nocnych?

    to jest "oddział" dużej sieci. Nie wiem czy na wszystkich kasach. Na 3 na
    pewno. Robiłem tak kilka razy zakupy ale w godzinach wieczornych, więc wtedy
    na pewno.
    To jest nowo wybudowany sklep. Istnieje ze dwa miesiące.
    PawełJ

  • 4. Data: 2004-12-16 10:18:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    PawełJ wrote:

> [...]
    > fiskalny?
    > Czy ten sklep aby nie łapmie prawa? bo już ze dwa miesiące tak

    Przeczytaj dokładnie co tam pisze
    Często paragon składa się z dwu części:
    1. Fiskalnej zawierającej wszystkie dane o podatku.
    2. Niefiskalnej z dodatkowymi informacjami

    Jeśli napis "niefiskalny" pojawia się gdzieś w połowie paragonu to jest
    to zapewne ten wypadek

  • 5. Data: 2004-12-16 12:04:26
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Jeśli napis "niefiskalny" pojawia się gdzieś w połowie paragonu to jest
    > to zapewne ten wypadek

    Tak jest jak piszesz na ostatnim paragonie. natomiast na dwóch
    przedostatnich były dwa napisy *niefiskalny* na górze i na dole.

    PawełJ

  • 6. Data: 2004-12-16 12:16:46
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/16/2004 1:04 PM, Użytkownik PawełJ napisał:

    > Tak jest jak piszesz na ostatnim paragonie. natomiast na dwóch
    > przedostatnich były dwa napisy *niefiskalny* na górze i na dole.

    Może firma była wtedy w trakcie fiskalizacji?

    --
    gefragt

  • 7. Data: 2004-12-16 12:25:26
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Może firma była wtedy w trakcie fiskalizacji?
    Te dwa paragony mają odstęp od siebie ponad miesiąc. A tak długo chyba nie
    trwa fiskalizacja.

    Żeby było jasne to interesuje mnie tylko jak to wygląda od strony prawnej.
    Taki mały sklepik osiedlowy niedaleko tez najpierw dawał paragony fiskalne a
    potem kilka tygodni był napis niefiskalny. Więc tu raczej coś było nie tak.
    bo nawet jakby się stara kasa zepsuła to czy na nowej niesfiskalizowanej
    mozna prowadzić sprzedaż??

    PawełJ

  • 8. Data: 2004-12-16 12:31:55
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/16/2004 1:25 PM, Użytkownik PawełJ napisał:

    > Te dwa paragony mają odstęp od siebie ponad miesiąc. A tak długo chyba nie
    > trwa fiskalizacja.

    Może trwać nawet ponad 1,5 roku

    --
    gefragt

  • 9. Data: 2004-12-16 15:39:23
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Może trwać nawet ponad 1,5 roku
    Dlaczego? jak?
    PawełJ

  • 10. Data: 2004-12-16 16:17:34
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cprn23$j0n$1@news.onet.pl...

    > to jest "oddział" dużej sieci.

    Skąd wiesz?
    Może tylko firma-córka albo jakiś franchising?