  • 1. Data: 2007-11-09 18:15:22
    Temat: VAT przy kupnie dzialki???
    Od: "sq1euo" <s...@s...pam.szczecin.pl>

    Witam
    Kupuje niedlugo dzialke 700 metrow od osoby fizycznej. W ksiegach
    wieczystych zapis na jednego wlasciciela. Obecnie dzialka jest wydzielona z
    pola i jest to rola, ale w planie zagospodarowania terenu widnieje jako pod
    zabudowe jednorodzinna. Wlascicielka ziemi twierdzi,ze trzeba od tego
    zaplacic VAT 22% i mnie tym obciaza. Pierwszy raz slysze,ze cos takiego
    trzeba placic, ale ona to ponoc wie od notariusza.

    Jaka jest prawda? I o czym ta wlascicielka mowi??

    Pozdrawiam serdecznie

    --
    Jarek (SQ1EUO)
    s...@s...pam.szczecin.pl

  • 2. Data: 2007-11-10 14:40:12
    Temat: Re: VAT przy kupnie dzialki???
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 9 Nov 2007 19:15:22 +0100, w <fh283n$og8$2@achot.icm.edu.pl>, "sq1euo"
    <s...@s...pam.szczecin.pl> napisał(-a):

    > Wlascicielka ziemi twierdzi,ze trzeba od tego
    > zaplacic VAT 22% i mnie tym obciaza. Pierwszy raz slysze,ze cos takiego
    > trzeba placic, ale ona to ponoc wie od notariusza.
    > Jaka jest prawda? I o czym ta wlascicielka mowi??

    Generalnie ma najprawdopodobniej rację.

    http://www.podatki.egospodarka.pl/20891,VAT-od-sprze
    dazy-dzialek-budowlanych,1,65,1.html
    http://www.gazetaprawna.pl/?action=showNews&dok=1734
    .11.22.2.11.1.0.3.htm
    http://www.vat.pl/nieruchomosci/index.php

  • 3. Data: 2007-11-10 15:52:30
    Od: "sq1euo" <s...@s...pam.szczecin.pl>

    <s...@s...pam.szczecin.pl> napisał(-a):

> [...]
    > trzeba placic, ale ona to ponoc wie od notariusza.
    > Jaka jest prawda? I o czym ta wlascicielka mowi??

    ---------------------------

    Dzieki! Wynika z tego,ze trzeba zaplacic VAT jesli sprzedaz jest w sposob
    "czestotliwy",...a to rozumiem nalezy juz do urzednikow,jak to
    zinterpretuja. Kobieta ta sprzedaje rownoczesnie 5 czy 6 dzialek i z tego
    wynika pewnie ta czestotliwosc.

    --
    Jarek (SQ1EUO)
    s...@s...pam.szczecin.pl

  • 4. Data: 2007-11-12 08:22:50
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik r...@k...pl napisał:

    > Generalnie ma najprawdopodobniej rację.

    http://www.nettax.com.pl/serwis/serwis.asp?idurl=/se
    rwis/nowosci/2007/071030_8.htm

  • 5. Data: 2007-11-12 12:12:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 10 Nov 2007 16:52:30 +0100, w <fh4k3m$gkb$1@achot.icm.edu.pl>, "sq1euo"
    <s...@s...pam.szczecin.pl> napisał(-a):

> [...]
    > "czestotliwy",...a to rozumiem nalezy juz do urzednikow,jak to
    > zinterpretuja. Kobieta ta sprzedaje rownoczesnie 5 czy 6 dzialek i z tego

    No to już w 99,9% US podpadać będzie pod "handel".

  • 6. Data: 2007-11-12 15:03:04
    Od: "sq1euo" <s...@s...pam.szczecin.pl>

    Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    http://www.nettax.com.pl/serwis/serwis.asp?idurl=/se
    rwis/nowosci/2007/071030
    _8.htm

    Dzieki,..wlasnie to samo mi dzisiaj przedstawil notariusz.

    --
    Jarek (SQ1EUO)
    s...@s...pam.szczecin.pl

  • 7. Data: 2007-11-12 15:04:33
    Od: "sq1euo" <s...@s...pam.szczecin.pl>

    <s...@s...pam.szczecin.pl> napisał(-a):

> [...]
    > wynika pewnie ta czestotliwosc.

    No to już w 99,9% US podpadać będzie pod "handel".

    Notariusz twierdzi,ze jednak nie. Jest to ziemia prywatna, od lat w jednych
    rekach, "z dziada pradziada". Twierdzi,ze przy kupnie nawet tych 6 dzialek
    nie bedzie to podciagniete pod handel.

    Poza tym: