  • 1. Data: 2007-11-09 19:23:48
    Temat: Notebook i oprogramowanie a zaliczenie do ŚT
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    W tym miesiącu kupuję notebooka za powiedzmy 3400 zł. Cały zakup
    zaliczyczam w koszty.
    Za miesiąc dokupię MS Office i jeszcze jakieś programy do fakturowania itp.
    (w sumie dodatkowe 2000 zł) i tu powstaje wątpliwość.
    Czy wolno tak zrobić, aby całe zakupy "wpakować" w koszty, czy też należy
    brać pod uwagę sumę wartość sprzęt + programy i amortyzować ?
    Jacek

  • 2. Data: 2007-11-10 10:11:00
    Temat: Re: Notebook i oprogramowanie a zaliczenie do ŚT
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy wolno tak zrobić, aby całe zakupy "wpakować" w koszty, czy też należy
    > brać pod uwagę sumę wartość sprzęt + programy i amortyzować ?

    Oprogramowanie to wartości niematerialne i prawne, a sprzęt to środek
    trwały.
    Wręcz nie wolno mieszać tych dwóch kategorii.

  • 3. Data: 2007-11-14 09:25:11
    Od: "M." <...@...com>

    > Oprogramowanie to wartości niematerialne i prawne, a sprzęt to środek
    > trwały.
    > Wręcz nie wolno mieszać tych dwóch kategorii.

    A jeśli oprogramowanie kosztuje ponad 5000 zł to co wtedy?
    Mariusz

  • 4. Data: 2007-11-14 09:41:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    M. napisał(a):

    > A jeśli oprogramowanie kosztuje ponad 5000 zł to co wtedy?

    To nadal jest wartością niematerialną i prawną. :)
    Wartości niematerialne i prawne również się amortyzuje.

    --
    Wojciech Bancer

  • 5. Data: 2007-11-14 10:05:56
    Od: "M." <...@...com>

    > To nadal jest wartością niematerialną i prawną. :)
    > Wartości niematerialne i prawne również się amortyzuje.

    Acha. Dziękuję bardzo! A w/g jakiej stawki?
    Tutaj: http://krotki.pl/1BHT
    wyczytałem, że "Jednostka może określić indywidualne stawki amortyzacyjne,
    jednak przepisy prawa podatkowego określają minimalne okresy dokonywania
    tych odpisów dla wartości niematerialnych i prawnych. Są to:

    * 24 miesiące dla licencji (sublicencji) na programy komputerowe i od
    praw autorskich,"
    Wszystko się zgadza? :)
    Dzięki!

  • 6. Data: 2007-11-14 10:23:14
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "M." <...@...com> napisał w wiadomości

    > A jeśli oprogramowanie kosztuje ponad 5000 zł to co wtedy?

    Nic.