  • 1. Data: 2002-08-21 20:40:25
    Temat: VAT - pytanie czysto teoretyczne
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Platnik VAT, KPiR. Zalozmy, ze moge w danym miesiacu odliczyc sobie VAT
    z zakupionego np. biurka.
    Pytanie - czy musze? W sensie - nie odliczam sobie tego VATu chociaz
    moge, ale nie chce
    - zamiast tego wolalbym wrzucic calosc jako koszt w kwocie brutto do
    KPiR. Czy tak mozna? Czy tez moja strata - jesli nie chcialem odliczyc
    VATu to nie (bez łaski) ale koszt w kwocie netto (o ten VAT
    pomniejszonej)?

    --
    - Tobiasz 'Tobi' Szlęk ------------\ ---- aukcje w sieci -------\
    - www.rower.xcom.pl -Rower OnLine- / ------------ www.adico.pl -/

  • 2. Data: 2002-08-21 20:53:38
    Temat: Re: VAT - pytanie czysto teoretyczne
    Od: c...@r...com (ChrisS)

    > Platnik VAT, KPiR. Zalozmy, ze moge w danym miesiacu odliczyc sobie VAT
    > z zakupionego np. biurka.
    > Pytanie - czy musze? W sensie - nie odliczam sobie tego VATu chociaz
    > moge, ale nie chce

    Nie musisz :-)) Od samego początku tego podatku MF podkreśla, że
    odliczenie jest _prawem_ a nie obowiązkiem podatnika.

> [...]
    > KPiR. Czy tak mozna? Czy tez moja strata - jesli nie chcialem odliczyc
    > VATu to nie (bez łaski) ale koszt w kwocie netto (o ten VAT

    Dokładnie tak.
    Zajrzyj art. 23 ust.1 p. 43) updof - w skrócie - VAT naliczony jest kosztem
    tylko wtedy, gdy nie przysługuje Ci prawo jego odliczenia.

    Pozdrawiam
    ---
    ChrisS
    Krzysztof Sudoł

  • 3. Data: 2002-08-22 06:30:50
    Od: "Ryszard Frejno" <r...@f...com.pl>

    Użytkownik "ChrisS" <c...@r...com> napisał w wiadomości

> [...]

    Spotkałem się z taką interpretacja: jeśli miałem prawo a nie dokonałem
    odliczenia, to nie jest ten VAT kup, a gdy nie podlega odliczeniu z innych
    względów (zakaz ustawowy, vat bez odl. po przeliczeniu strukturą sprzedaży
    itp.) to wtedy stanowi kup.

    Ryszard Frejno

  • 4. Data: 2002-08-22 06:47:49
    Od: c...@r...com (ChrisS)

> [...]

    > względów (zakaz ustawowy, vat bez odl. po przeliczeniu strukturą sprzedaży

    To nie interpretacja. Dokładnie to jest napisane w powołanym zapisie updof.

    Pozdrawiam
    ---
    ChrisS
    Krzysztof Sudoł

  • 5. Data: 2002-08-22 10:08:34
    Temat: Odp: VAT - pytanie czysto teoretyczne
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    Zwracam uwage na zmiane ustawy z marca 2002.
    Do tej pory jezeli przetrzymalismy fakture dluzej niz 2 miesiace tak ze nie
    moglismy odliczyc VAT to moglismy zgosnie z zapiskiem w ustawie o podatku
    dochodowym ujac brutto w koszty.
    Teraz mamy przez 12 m-cy mozliwosc dokonania korekty deklaracji VAT i
    podwyzszyc VAT naliczony w odpowiednim miesiacu takze nie dziala w tym
    momencie zapisek ustawy, ze dajemy vat w koszty bo nie moglismy go rozliczyc
    juz nie dziala.

    krys

  • 6. Data: 2002-08-22 11:37:42
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Do tej pory jezeli przetrzymalismy fakture dluzej niz 2 miesiace tak ze
    nie
    > moglismy odliczyc VAT to moglismy zgosnie z zapiskiem w ustawie o podatku
    > dochodowym ujac brutto w koszty.

    Jesteś pewien?