    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT w działalności gospodarczej
    Date: Tue, 4 Mar 2003 00:39:08 +0100

    On Mon, 3 Mar 2003, Greg wrote:
    [...]
    >+ Co zrobić jednak, gdy magiczny próg został przekroczony w grudniu. Jak można
    >+ to odkręcić i jakie grożą sankcje.

    Na początek wziąć ustawę o VAT (marnuje się na www.mofnet.pl :)),
    poczytać. Na moje oko - z braku remanentu i zgłoszenia tegoż
    ("do 14 dni od sporządzenia") właśnie straciliście możliwość
    odliczenia VAT :(, zaś VAT do odprowadzenia - zalegacie USowi :(
    Jak najszybciej (bo kiedy US na podstawie zeznań PIT was zaczepi
    to będzie za późno !!) policzyć ile zalegacie - to na pewno...
    IMHO - złożyć *razem* papiery "o VAT", obliczenie należności
    (z odsetkami), informację że się wpłaciło i czynny żal...
    IMHO - nawet jeśli (nie oglądałem w KKS) US miałby powód
    do wystawienia wam "należności" to fakt uregulowania zapłaty
    zawsze zadziała "na plus".
    Ale może jeszcze jednak jakiś doradzca ci doradzi, złap kogoś !
    +/- 100 czy 200zł (za konsultację) to pewnie mały pikuś
    wobec już poniesionych strat...

    pzdr, Gotfryd
    (DG VAT, nie doradca)