  • 1. Data: 2003-03-02 12:49:00
    Temat: VAT w działalności gospodarczej
    Od: "Greg" <g...@N...gazeta.pl>

    Cześć!

    Mam pytanie, które wielu z Was może wydać się nieco naiwne. Mimo to jednak
    proszę o pomoc.

    Czy jeżeli przychody (suma wystawionych rachunków) na dzień 31.12.2002
    osiągnęły poziom ok. 42 000,00 PLN, to działalność gospodarcza powinna wejść
    już w VAT?

    Dzięki!

    Pozdrawiam

    Grzesiek

  • 2. Data: 2003-03-02 13:05:15
    Temat: Re: VAT w działalności gospodarczej
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Greg" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > Czy jeżeli przychody (suma wystawionych rachunków) na dzień 31.12.2002
    > osiągnęły poziom ok. 42 000,00 PLN, to działalność gospodarcza powinna

    Podatnikiem VAT'u stajesz się wtedy gdy o choćby 1 grosz Twoje przychody,
    które normalnie podlegają podatkowi VAT przekroczą określoną kwotę, nie wiem
    jaka była to w zeszłym roku.
    Agata

  • 3. Data: 2003-03-03 07:11:54
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    > Czy jeżeli przychody (suma wystawionych rachunków) na dzień 31.12.2002
    > osiągnęły poziom ok. 42 000,00 PLN, to działalność gospodarcza powinna
    wejść
    > już w VAT?

    W vacie znalezc sie powinienes w momencie przekaracznia magicznego progu
    38500zl.
    Pani w US mowila mi ze najlepsiej wystawiajac fakture przekraczajaca ten
    prog wchodzic w vat
    (miec date wjescia na ich formularzu wpisana zgodna z data wyst. tejze
    faktury).

    Janusz

  • 4. Data: 2003-03-03 16:54:16
    Od: "Greg" <g...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > prog wchodzic w vat

    > (miec date wjescia na ich formularzu wpisana zgodna z data wyst. tejze

    Co zrobić jednak, gdy magiczny próg został przekroczony w grudniu. Jak można
    to odkręcić i jakie grożą sankcje. Dodam, że księgowością zajmuje się biuro,
    które niczym się specjalnie nie przejmuje... a przed przenosinami do innego
    warto posprzątać.

  • 5. Data: 2003-03-03 23:39:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Mar 2003, Greg wrote:
    [...]
    >+ Co zrobić jednak, gdy magiczny próg został przekroczony w grudniu. Jak można
    >+ to odkręcić i jakie grożą sankcje.

    Na początek wziąć ustawę o VAT (marnuje się na www.mofnet.pl :)),
    poczytać. Na moje oko - z braku remanentu i zgłoszenia tegoż
    ("do 14 dni od sporządzenia") właśnie straciliście możliwość
    odliczenia VAT :(, zaś VAT do odprowadzenia - zalegacie USowi :(
    Jak najszybciej (bo kiedy US na podstawie zeznań PIT was zaczepi
    to będzie za późno !!) policzyć ile zalegacie - to na pewno...
    IMHO - złożyć *razem* papiery "o VAT", obliczenie należności
    (z odsetkami), informację że się wpłaciło i czynny żal...
    IMHO - nawet jeśli (nie oglądałem w KKS) US miałby powód
    do wystawienia wam "należności" to fakt uregulowania zapłaty
    zawsze zadziała "na plus".
    Ale może jeszcze jednak jakiś doradzca ci doradzi, złap kogoś !
    +/- 100 czy 200zł (za konsultację) to pewnie mały pikuś
    wobec już poniesionych strat...

    pzdr, Gotfryd
    (DG VAT, nie doradca)

  • 6. Data: 2003-03-04 13:55:26
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Greg" <g...@N...gazeta.pl> wrote in message
    [...]
> [...]
    biuro,
    > które niczym się specjalnie nie przejmuje... a przed przenosinami do

    Mam wiadomosc---

    Jest Pan VAT - manem..
    I to takim ktory juz powinien TRZY deklaracje VAT-7 zlozyc...
    tu nie ma co "odkrecac"..zwolnienie wygaslo....

    Boguslaw