  • Data: 2009-06-18 22:19:19
    Temat: Re: VAT w wirtualnym swiecie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 16 Jun 2009, JacekS wrote:

    > Zajmuję się handlem wirtulana waluta (możemy ją określić jak wirtulane
    > przedmioty) w internetowej grze. Wygląda to banalnie prosto - skupuję ją od
    > graczy (osoby fizyczne) płacąc im zwykłymi przelewami lub w ostatecznosci od
    > producenta gry. Odsprzedaję ją następnie z zyskiem, powiedzmy 20%, innym
    > graczom płacącym mi poprzez dotpay.
    >
    > Wszystko działa pieknie dopóki nie wpadne w VAT.

    Przeczytałem cały wątek i czegoś nie rozumiem.
    Nie rozumiem mianowicie, dlaczego nikt z dyskutantów nie odniósł się
    do podstawowego problemu - "czym jest wirtualna waluta"?

    Dlaczego WSZYSCY piszący w wątku zaakceptowali założenie, przyznam
    że całkiem zgrabnie przemycone w pytaniu :), że owa waluta jest *usługą*???

    Może objaśnię pytaniem to o co pytam (choć to podobno niegrzecznie
    odpowiadać pytaniem na pytanie :))
    Otóż załóżmy, że komuś z was wpadnie w ręce weksel - na przykład
    wystawiony "osobiście" przez kogoś tam.

    I co, dostajecie ten weksel o wartości nominalnej 1000 zł,
    kupiony dajmy na to za 950 zł (a co :P) - i mówicie,
    że DOLICZYCIE VAT w momencie odsprzedazy tego weksla????
    A jak kupicie dolary i je odsprzedacie, to też doliczycie
    VAT?

    Mi w powyższym rozumowaniu COŚ nie pasuje ;)

    Jaka jest różnica w sprzedaży:
    - weksla
    - kwitka "zobowiązuję się do oddania pożyczki 2000 zł"
    - wirtualnego pieniądza?

    > Naliczenie 22 procent od każdej wpłaty sprawi,

    Pytanie "deserowe" :) - czy VAT płaci się od WPŁATY?

    > Szukam wszedzie wyjścia i bez rezultatów. Może Wam coś wpadnie do glowy?

    Wyjścia to ja nie mam, ale pytania - jak widzisz - i owszem ;)

    > Ostatnio moje myśli krążą wokół VAT marża

    "sprzedam weksel z marżą"? Hm....

    > gdyby uznać tę wirtulaną walutę za
    > przedmioty kolekcjonerskie...

    To wartość owej waluty jest w końcu zawarta w *rzeczy* czy
    w *prawie majątkowym* przypisanym do tej rzeczy?

    > Dodam na koniec, że rady 'zalóż kolejna firme na żone a unikniesz limitu
    > VAT " już znamJ

    Przy 3 wspólnikach można założyć 4 SC (ab, bc, ac, abc), przy 5
    wspólnikach ... policz sobie ;)

    pzdr, Gotfryd