  • 1. Data: 2011-04-30 14:17:31
    Temat: VAT - zawieszenie działalności, koszty stałe
    Od: "x.Yaro" <p...@o...pl>

    Od lipca 2010 do marca 2011 miałem zawieszona działalność gospodarczą, chciałem
    rozliczyć PITa za 2010 i powstało pytanie co z VATem od kosztów (przede wszystkim)
    telefonu?
    Czy VAT ów mogę rozliczyć w najbliższym czasie?
    Słyszałem opinię, że jeżeli w trakcie zawieszenia pojawiał się podatek naliczony
    to powinienem normalnie składać deklarację i go rozliczać. No a jeśli tego nie
    zrobiłem? W korekty nie mam ochoty się bawić - bo i co korygować skoro deklaracji
    nie składałem?

    Może najprościej zaliczyć ten VAT do kosztów przychodu i rozliczyć w podatku
    dochodowym?

    Z góry dziękuję za podpowiedź.

  • 2. Data: 2011-04-30 15:36:32
    Temat: Re: VAT - zawieszenie działalności, koszty stałe
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 30-04-2011 16:17, x.Yaro pisze:
> [...]
    > Słyszałem opinię, że jeżeli w trakcie zawieszenia pojawiał się podatek naliczony
    > to powinienem normalnie składać deklarację i go rozliczać.

    I zdaje sie, ze tak jest.
    http://www.podatki.biz/interpretacje/0134724.txt

    > No a jeśli tego nie
    > zrobiłem? W korekty nie mam ochoty się bawić - bo i co korygować skoro deklaracji
    > nie składałem?

    Jest to okienko 2 nastepnych okresow rozliczeniowych, w ktorych mozesz
    odliczyc VAT. Calkiem mozliwe, ze chociaz czesc przez to dasz rade odliczyc.

    Z drugiej strony, jezeli nie masz obowiazku skladania vat-7 (bo nie
    masz), to ciekawe co by urzad powiedzial, gdybys tak nagle hurtem
    dostarczyl je za wszystkie miesiace zawieszenia DG, wykazujac we
    wszystkich przeniesienie VATu na nastepny okres rozliczeniowy.

    > Może najprościej zaliczyć ten VAT do kosztów przychodu i rozliczyć w podatku
    > dochodowym?

    Nie bardzo. Nie masz zakazu odliczania VATu z tych faktur (zatem nic
    temu vatowi do pita za 2010).

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-04-30 17:05:20
    Od: p...@o...pl

    > Nie bardzo. Nie masz zakazu odliczania VATu z tych faktur (zatem nic

    > temu vatowi do pita za 2010).

    Niby zakazu nie ma, ale skoro nie rozliczę go deklaracją VAT to jest on dla mnie
    takim samym kosztem jak każdy inny koszt, czyż nie tak?

  • 4. Data: 2011-04-30 17:30:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Niby zakazu nie ma, ale skoro nie rozliczę go deklaracją VAT to jest
    > on dla mnie takim samym kosztem jak każdy inny koszt, czyż nie tak?

    Akurat nie, bo akurat ten podatek jest wyłączony z kosztów art 23.1 ust 43

  • 5. Data: 2011-04-30 18:05:03
    Od: p...@o...pl

    > Akurat nie, bo akurat ten podatek  jest wyłączony z kosztów art 23.1 ust 43

    No to ZONK, parę stówek poszło na łatanie dziury budżetowej ;)

    Dzięki Wam za poświęcony czas :)
    Pozdr