  • 11. Data: 2002-05-30 15:06:13
    Temat: Re: VAT -- zmiana zasad odliczania?
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Ryszard G wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"
    >
    > Zwłaszcza, że kontrola _nie lubi_ znajdywać błędów korzystnych dla
    > podatnika. Jak podatnik po kontroli taki błąd znajdzie, to nie ma prawa
    > zrobić korekty ?
    > To po co prawo do korekty ?

    Zaraz, zaraz, jakiż to przepis zabrania podatnikowi dokonania korekty *po*
    *zakończeniu* postępowania podatkowego, bez względu na to czy akurt ten
    błąd kontrola znalazła czy nie???
    Ponadto - w praktyce często dokonuje się korekty zeznania i wpłaty zaległego
    podatku jeszcze w czasie kontroli. Jeżeli błąd jest oczywisty to lepiej jak
    najszybciej zapłacic, żeby odsetki były mniejsze.
    Fizycznie nikt mi takiej korekty nie uniemozliwi, a od korekty dokonanej z
    własnej woli rózni sie taka sytuacj tym, że nie jest to juz czynny żal z
    wszystkimi tego konsekwencjami - podatnik jest karany tak jakby nie dokonał
    korekty, tylko odsetki od zaległości sa mniejsze.
    Poza tym, z wlasnego doświadczenia (tzn. moich klientów :-))) - USy jakby
    lagodniej traktowały takich co to szybko koryguja i dopłacają zamast sie
    wykłócac i odwoływać. I wilk syty (kontroler dostaje premię) i owca prawie
    cała :-)) (mniejsze kary).
    W każdym razie tak jest w kujawsko - pomorskim. Jak gdzie indziej - nie mam
    pojęcia.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 12. Data: 2002-05-30 15:28:22
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ad5f5f$8pj$...@n...tpi.pl...

    > Zaraz, zaraz, jakiż to przepis zabrania podatnikowi dokonania korekty *po*
    > *zakończeniu* postępowania podatkowego, bez względu na to czy akurt ten
    > błąd kontrola znalazła czy nie???

    Niestety - ta nieszczęsna nowelizacja ustawy o VAT:-(
    (oczywiście dotyczy to tylko możliwości "odzyskania" VAT naliczonego).

    Orka

  • 13. Data: 2002-05-30 17:30:05
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 May 2002, Magdalena Woloszyk wrote:
> [...]
    >+ >> kontrola to *nie tylko* nie można robić korekt w trakcie kontroli
    >+ >> (no, zrozumiałe), ale *również po* !
    [...]
> [...]
    >+ *zakończeniu* postępowania podatkowego, bez względu na to czy akurt ten

    Taka treść:
    +++++
    3c. Korekty, o których mowa w ust. 3b, mogą być dokonane wyłącznie
    w przypadku, gdy spełnione zostały łącznie następujące warunki:

    1) nie zostało wobec podatnika wszczęte postępowanie podatkowe lub
    postępowanie kontrolne przez urząd skarbowy lub organ kontroli skarbowej
    za okres, którego dotyczy korekta,
    -----

    *nie zostało wszczęte*, a nie "kiedy się toczy" :(

> [...]
    >+ wszystkimi tego konsekwencjami - podatnik jest karany tak jakby nie dokonał
    >+ korekty, tylko odsetki od zaległości sa mniejsze.

    Zapominasz o drobiazgu: mowa o przypadku kiedy to US ma coś zwrócić... !

    [...]
    >+ W każdym razie tak jest w kujawsko - pomorskim.

    W każdym razie tak *było* - może się pojawi jakaś (mieć nadzieję
    że sensowna) wykładnia.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2002-05-31 05:49:03
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > Zapominasz o drobiazgu: mowa o przypadku kiedy to US ma coś zwrócić... !
    Ok. Uciekł mi gdzies poczatek wątku i nie zauważyłma że chodzi konkretnie o
    VAT. Sorry.

    > W każdym razie tak *było* - może się pojawi jakaś (mieć nadzieję
    > że sensowna) wykładnia.
    Jakoś czarno widzę...

    Maddy

    --