  • 1. Data: 2010-07-28 10:46:14
    Temat: WNT
    Od: "marcin" <m...@g...com>

    Nie jestem płatnikiem podatku VAT, chce nabyć od firmy Niemieckiej samochód
    osobowy uzywany, nie dojdzie do WNT jesli wartośc samochodu nie przekroczy
    50.000 zł a więc Niemiec naliczy mi VAT niemiecki od tego samochodu.

    Sytuacja inna - kupuje ten samochód powyżej 50.000 zł a więc dochodzi do
    WNT, w/g mnie Niemiec wtedy nie powinien naliczać VAT bo ten VAT ja
    rozliczam w Polsce, niestety Niemiec uparcie ten vat chce mi naliczyc bo
    mowi ze nie mam NIP PL - czy ma racje?

    5319 (20100728) __________

  • 2. Data: 2010-07-28 17:51:30
    Temat: Re: WNT
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    marcin wrote:
> [...]
    > ja rozliczam w Polsce, niestety Niemiec uparcie ten vat chce mi
    > naliczyc bo mowi ze nie mam NIP PL - czy ma racje?

    A skad ten limit 50000?

    Nie masz NIP-EU (a skoro nie zarejestrowales sie jako podatnik, to
    pewnikem nie masz) to faktura bedzie z ichnim VATem, niezaleznie od ceny.

    Jesli masz ten NIP, (co byloby zaskakujace), to sasiad zza Odry moze Ci
    sprzedac bez ichniej vaty nawet hulajnoge za 5EUR.

    Wieslaw

  • 3. Data: 2010-07-28 18:08:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wwieslaw wrote:

    > A skad ten limit 50000?

    To nie limit na samochód, tylko limit roczny na nabycia z art 9

> [...]
    > Jesli masz ten NIP, (co byloby zaskakujace), to sasiad zza Odry moze
    > Ci sprzedac bez ichniej vaty nawet hulajnoge za 5EUR.

    Niestety nabycie srodków transportu jest tak pokomplikowane prawnie
    w zaleznosci od statusu nabywcy, sprzedawcy, rodzaju pojazdu, ze nie
    podstawilbym
    nawet paznokcia u malego palca na poparcie Twojej tezy.
    W koncu po cos wprowadzili VAT-23, ale jaki jest tryb zmuszania
    niemieckiego sprzedawcy do wystawienia odpowiedniej faktury, to nie wiem.
    Ja tez nie wystawilbym takiej faktury (bez VAT) jesli klienta nie widac w
    VIES.

  • 4. Data: 2010-07-28 18:11:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > To nie limit na samochód, tylko limit roczny na nabycia z art 9

    Jednak art 10.1pkt 2)

  • 5. Data: 2010-07-28 19:28:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-07-2010 o 20:08:32 cef <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > podstawilbym
    > nawet paznokcia u malego palca na poparcie Twojej tezy.

    Do tego od 1/1/2010 znowu się trochę pozmieniało, więc trzeba by znaleźć
    praktyka
    z aktualną wiedzą z tego roku, albo poczekać aż np Gotfryd będzie miał
    bezsenną noc :)

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-07-28 21:51:12
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    cef wrote:

    > Jednak art 10.1pkt 2)

    Ale bezwzglednie podoba mi sie pkt 3)

    3) dostawa towarów, w wyniku której ma miejsce wewnątrzwspólnotowe
    nabycie towarów na terytorium kraju:

    a) *nie stanowiła* u podatnika, *o którym mowa w art. 15*, albo *nie
    stanowiłaby* u podatnika podatku od wartości dodanej dostawy towarów, *o
    której mowa w art. 7*, lub *stanowiła albo stanowiłaby* taką dostawę
    towarów, ale dokonywaną przez podatnika, *o którym mowa w art. 113 ust.
    1 i 9*, albo podatnika podatku od wartości dodanej, do którego *miałyby
    zastosowanie* podobne zwolnienia, *z wyjątkiem*, gdy przedmiotem dostawy
    są nowe środki transportu, lub

    b) stanowiłaby dostawę towarów, o której mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2;

    Gdybanie+referencje == mandarynski jak dla mnie. Probowal to ktos na
    polski przelozyc?

    Wieslaw

  • 7. Data: 2010-07-28 22:31:52
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-07-2010 o 23:51:12 Wwieslaw <u...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > b) stanowiłaby dostawę towarów, o której mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2;
    >

    > Gdybanie+referencje == mandarynski jak dla mnie. Probowal to ktos na

    Chyba mam nawet wiążącą z tymże przepisem, ale nie jestem masochistą żeby
    jej szukać :)

    --
    Tomek