  • 1. Data: 2010-07-26 15:48:56
    Temat: Podatek dochodowy a sprzedaż rzeczy.
    Od: "TomZlom" <r...@g...com>

    Witam,

    Mam taki problem: mam do sprzedania (jako osoba fizyczna, nie
    prowadząca DG) towar, który kupiłem w zeszłym roku za kwotę 22000 zł,
    który traci na wartości, w związku z czym chciałbym go teraz sprzedać
    za około 20000 zł. Problem w tym, że nie mam żadnego dokumentu
    potwierdzającego datę kupna tegoż towaru przeze mnie. Osoba nim
    zainteresowana już zadeklarowała, że zapłaci PCC. I teraz 2 pytania:

    Upłynęło już ponad 6 miesięcy od końca miesiąca, w którym towar ten
    nabyłem. Czyli nie powstaje obowiązek deklaracji tej sprzedaży w
    zeznaniu PIT, bo nie ma przychodu/dochodu ?

    Czy Urząd Skarbowy w takich sytuacjach często się przypieprza, i co
    począć ewentualnie, jeśli nie mogę potwierdzić daty kupna tych rzeczy
    za pomocą jakiegoś tam paragonu tudzież faktury (zagubiły się,
    kupowałem na allegro nie pamiętam od kogo).

    Z góry dziękuje za wszystkie merytoryczne sugestie.

    TZ.

  • 2. Data: 2010-07-26 17:05:20
    Temat: Re: Podatek dochodowy a sprzedaż rzeczy.
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    TomZlom wrote:

    > Z góry dziękuje za wszystkie merytoryczne sugestie.

    Moja sugestia jest taka:
    jaki był cel zakupu tego towaru na allegro?

  • 3. Data: 2010-07-26 17:28:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-07-26 19:05, cef wrote:
    > Moja sugestia jest taka:
    > jaki był cel zakupu tego towaru na allegro?

    Jeśli *towar* to przecież z definicji w celu dalszej odsprzedaży i
    wątkotwórcy tylko się wydaje, że nie prowadzi DG ...

    No chyba, że ten towar to określenie slangowe - wtedy dla odmiany
    podpada pod KK ;-)

    Piotrek

  • 4. Data: 2010-07-26 17:30:03
    Od: "TomZlom" <r...@g...com>

    > Moja sugestia jest taka:
    > jaki był cel zakupu tego towaru na allegro?

    lokacja kapitału, niestety ten towar - monety kolekcjonerskie od roku
    mocno spadły na wartości.

  • 5. Data: 2010-07-26 17:36:53
    Od: "TomZlom" <r...@g...com>

    > Jeśli *towar* to przecież z definicji w celu dalszej odsprzedaży i
    > wątkotwórcy tylko się wydaje, że nie prowadzi DG ...

    w nomenklaturze ustawy o pit - chodzi o rzecz nie będącą
    nieruchomością, art. 10 pkt 8 lit. d in fine, wiem o czym piszę, nie
    wchodźmy na pole tego, czy powinienem, czy nie powinienem prowadzić
    DG, bo nie to jest istotą problemu.

  • 6. Data: 2010-07-26 17:43:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    TomZlom wrote:

> [...]
    > za pomocą jakiegoś tam paragonu tudzież faktury (zagubiły się,
    > kupowałem na allegro nie pamiętam od kogo).

    1. allegro na pewno pamieta, bo archiwizuje wszystkie transakcje, nawet
    jak ty ich nie widzisz. na potrzeby sadu znajda

    2. jak placiles? gotowką?

  • 7. Data: 2010-07-26 17:44:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    TomZlom wrote:

    > lokacja kapitału, niestety ten towar - monety kolekcjonerskie od roku
    > mocno spadły na wartości.

    to nie lepiej poczekac?

    co do zasady US nie powinien sie przyczepic.
    chyba, ze handlujesz monetami nagminnie.

  • 8. Data: 2010-07-26 17:54:37
    Od: "TomZlom" <r...@g...com>

    > to nie lepiej poczekac?
    >
    > co do zasady US nie powinien sie przyczepic.
    > chyba, ze handlujesz monetami nagminnie.

    Nie lepiej, bo one od pol roku doslownie pikuja w dol. A teraz kwestia
    taka:

    Czy w ogole nie deklarowac tego przychodu w zeznaniu (kupilem je ponad
    rok temu ale nie mam zadnych dokumentow, takze w postaci chociazby
    potwierdzenia przelewu), czy tez zadeklarowac, ale nie wykazac dochodu
    (bo kupilem je co jak co, ale drozej niz sprzedaje) i ewentualnie jak
    to drugie wykazać w braku dokumentów, jak policzyć ? Pytam, gdyz juz
    kiedys sie przekonalem, ze moj USkarbowy nie popuszcza, w tym roku
    przylapali mnie na tym, ze 2 lata temu nie umiecilem w zeznaniu
    "handlu akcjami" choc dochodu nie mialem, a wrecz przeciwnie -
    podobnie do monet :D

  • 9. Data: 2010-07-26 17:59:09
    Od: "TomZlom" <r...@g...com>

    > 1. allegro na pewno pamieta, bo archiwizuje wszystkie transakcje,
    > nawet jak ty ich nie widzisz. na potrzeby sadu znajda
    >
    > 2. jak placiles? gotowką?

    ad 2) gotówką / odbiór osobisty.

  • 10. Data: 2010-07-26 18:45:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-07-26 19:54, TomZlom wrote:
> [...]
    > przylapali mnie na tym, ze 2 lata temu nie umiecilem w zeznaniu
    > "handlu akcjami" choc dochodu nie mialem, a wrecz przeciwnie -

    Skoro masz takie szczęście to pamiętaj jeszcze o PCC, które być może
    powinieś był złożyć (jako kupujący).

    Jeśli złożyłeś, to ewentualnie możesz to wykorzystać jako
    uprawdopodobnienie daty zakupu. Wtedy - o ile nie kupowałeś w celu DG
    (np. do dalszej odprzedaży) - to nigdzie tego nie wpisujesz.

    Jeśli miałeś złożyć PCC, lecz nie złożyłeś to proponuję jak najszybciej
    złożyć (koniecznie z czynnym żalem) bo i za to Cię łupną.

    Piotrek