    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ważne pytania co do zamówień na firmy
    Date: Tue, 16 Apr 2013 15:46:36 +0200
    <Pine.WNT.4.64.1304160825520.1684@quad> <kkisfj$qol$1@news.task.gda.pl>
    <kkivcp$264$1@news.task.gda.pl>
    <3...@g...com>
    <0...@p...pl.invalid>
    <4...@g...com>
    <Pine.WNT.4.64.1304161111520.2456@quad>
    <4...@g...com>
    <516d2302$0$1262$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <516d2913$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkjab5$1qi$1@news.task.gda.pl>
    <516d3635$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkjelt$dh7$1@news.task.gda.pl>
    <516d46ea$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkjidu$nac$1@news.task.gda.pl>
    <516d52b3$0$26708$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 16.04.2013 15:31, cef pisze:

    > A ja przejechałem ostatnio na czerwonym, więc wolno?

    Nie, mogę podać stosowny przepis z PoRD a dokładniej mówiąc z
    rozporządzenia o znakach i sygnałach drogowych

    Ty masz jakiś na poparcie, że nie wolno brać faktury?

    > Jeśli nie wystarczają Ci te ogólne z paragrafu 11
    > (tak, tak wygrzebałem to rozporządzenie)

    Które rozporządzenie?

    > i te, które podałem wczesniej

    Tzn? Chyba coś przegapiłem :(

    > uważasz nadal,
    > że zakup czegoś tam na fakturę na firmę, czyli do działalności-

    No właśnie, zacznijmy od CZYLI z tego zdania. Skąd ci wynika, że
    dokumentowanie fakturą zakupu od razu oznacza CZYLI na potrzeby
    gospodarcze? Wiele transakcji dokumentowanych fakturą dotyczyło tylko
    mnie osobiście. Ba! Były kiedyś takie czasy gdy wręcz trzeba było mieć
    fakturę, żeby odliczyć internet albo uzyskać jakieś ulgi budowlane. I
    nawet jak ktoś nie był przedsiębiorcą, to np. przy remoncie mozolnie
    ciułał te faktury.

    Gdy od swojego pracodawcy z funduszu socjalnego miałem dostać zapomogę,
    również musiałem dostarczyć imienne faktury (a nie paragony) na
    usługi/towary medyczne związane z moją chorobą.

    > nie jest
    > zdarzeniem gospodarczym wymagającym dokumentowania zgodnie z zasadami,

    A nawet jeśli, to jakie zasady zmuszają do księgowania kosztów? Mogę
    kupić mnóstwo rzeczy nawet na cele gospodarcze, a potem uznać, że kocham
    don Alda Psa albo innego Winnego Centa i machnę rencyma i nie zaksięguję
    tego kosztu. Albo też dowiem się po fakcie, że niestety tego garnituru i
    tak nie mogę zaksięgować, bo US się dowali.

    > to trudno. Moje pisanie nie zmieni Twojego sposobu myślenia
    > takiego, że Ty chcesz najpierw kupić na fakturę a potem decydować co z
    > tym zrobić.

    Owszem, mogę też zastanowić się po fakcie, ale akurat tu mówimy wręcz o
    sytuacji, gdy zastanowiłem się przed faktem a i tak sobie biorę fakturę
    jako dokument do transakcji.

    > Tak jak już pisałem szansa trafienia jakiejś upierdliwej kontroli jest
    > znikoma,
    > a i kaliber sprawy marny. Weź pod uwagę, że obowiązuje np nadal przepis
    > zobowiązujący do opisania na fakturze zakupu towaru,

    Ano jest. Natomiast nie podałeś przepisu, który zabrania
    a) zrezygnować z zaliczenia jakiegoś wydatku w KUP
    b) dokumentowania transakcji ,,cywilnej'' fakturą a nie paragonem

    > a nikt już od lat tego nie robi

    Po pierwsze nie nazywam się Nikt tylko PAŚ, a ponadto poprawne zdanie po
    polsku powinno brzmieć ,,Nikt (PAŚ) od lat tak właśnie robi'' :-P No
    może robiŁ, bo od roku mam DG w zawieszeniu z przyczyn zdrowotnych.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek