    From: "weronika" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wcześniejsze ropoczęcie działalności.
    Date: Sat, 29 May 2004 11:40:07 +0200

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:
    > ...to powiadasz że art. 56§4 i art 80 KKS nie istnieją ?
    > Hm... to nie wiem dlaczego US swojego czasu :) podjął postępowanie
    > przeciwko mnie :] (fakt że źle wpisałem datę do dokumentu i odkręcanie
    > polegało na złożeniu pisemnych wyjaśnień - ale...to nie VAT a prowadzenie
    > DG [a raczej "podejrzenie" było powodem !)

    Chyba dla nikogo nie jest nowiną, że 'na kazdego się znajdzie paragraf';) -
    i oczywiscie nie neguję istnienia przepisów karno-skarbowych i ustawy o DG
    mogących miec zastosowanie w przypadku opisanym przez Marcina. Czarne
    scenariusze możemy tutaj mnożyć- tylko po co? Osobiscie uwazam ( podkreslam,
    ze to wylacznie moja opinia), ze wszczynanie kontroli skarbowej w przypadku
    podmiotów dopiero rozpoczynających dzialalnosc jest stosunkowo rzadkie. W
    przypadku samoujawnienia popełnionych błędów przed wszczęciem postepowania
    przez urzad- podatnik moze skorzystać skorzystac z instytucji tzw 'czynnego
    żalu' (vide ordynacja podatkowa +KKS)- co wielokroc chroni przed
    konsekwencjami karno-skarbowymi. Sytuacja się komplikuje gdy
    nieprawidłowosci odkryje US np po 2 latach od rozpoczęcia działalności :],
    dlatego warto samemu zadbać od poczatku o tzw porządek w papierach.
    Moim zdaniem - jesli chodzi o przypadek Marcina- najkorzystniejsze byłoby
    wycofanie niefortunnego rachunku i sporzadzenie nowego z właściwą
    datą.Pytanie czy jego odbiorca już go wpisał sobie w koszty- wtedy może byc
    niechętny do robienia korekty PIT/CIT ?, ale jesli jest to ryczaltowiec- to
    nie powinno byc to dla niego problemem. Piszę to jedynie w oparciu o
    umieszczone info- faktycznie sprawa może miec tzw 'drugie dno' - pozdrawiam
    weronika:)