    From: Sławek <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wedlug organow skarbowych... (cross, FUW)
    Date: Wed, 24 Jul 2013 11:10:01 +0200

    W dniu 15.07.2013 18:40, witek pisze:
    > Nie, ale staram sie patrzec na przepisy w sposob w jaki moga zostac
    > zinterpretowanie, niekoniecznie zgodnie z tym jakbysmy my chcieli zeby
    > zostaly zinterpretowane.

    Sam fakt, że "musisz się starać" "właściwie" interpretować dany
    przepis świadczy tylko o tym, że ten przepis to bubel prawny.
    Każdy przepis prawny powinien być jednoznaczny i nie prowadzić
    do innych interpretacji. Problem leży w tym, że w Polsce
    (i w innych krajach też) tworzy się takie buble prawne,
    i każe się obywatelom "poprawnie" je interpretować, tj.
    zgodnie z intencją ustawodawcy.
    Problem leży w tym, że za takie buble prawne ustawodawcy nie
    są pociągani do odpowiedzialności, tylko obywatele, którym
    zdarzy się je zinterpretować nie po myśli ustawodawcy. To jest
    chore i wg mnie godzi w podstawowe prawa obywateli, bo żaden
    obywatel nie rodzi się prawnikiem. W szkołach podstawowych
    nie ma prawa jako przedmiotu nauczania, a mimo to oczekuje
    się, że każdy obywatel musi prawo znać.
    W konstytucji powinien być zapis, że jeśli istniejący przepis
    prawny rodzi niejednoznaczne interpretacje przestaje mieć
    moc prawną lub działa zgodnie z intencją interpretującego.
    Wówczas ustawodawca musiałby się bardziej postarać, a bubli
    prawnych by nie było.
    Wiem, świat idealny nie istniej, a szkoda.

    Sławek