  • 21. Data: 2013-07-15 22:06:31
    Temat: Re: Wedlug organow skarbowych... (cross, FUW)
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 15.07.2013 21:32, witek pisze:
    > a to juz oddzielny problem, czy w ogole musieli.

    Musieli musieli.

    Jak restauracja będzie twierdzić, że kartofle gratis dla każdego klienta
    kupującego kotlecik, to szybko US zgłosi się po VAT.

    > te 10% pasty do zebow gratis jakos sie sprzedaje i darowizn raczej nikt
    > nie rozlicza.

    No bo to kolejny bełkot marketingowy. Po prostu cała pasta kosztuje 10zł
    i już. A że konkurencja ma za 10zł mniejsze opakowanie, to nijak nie
    rzutuje, wolno im. Więc gadanie, że u nas 10% gratis, bo mamy większe
    opakowanie, nie zmienia, że nie masz nic gratis, tylko masz po prostu
    niższą cenę w przeliczeniu na kg czy litr czy inną jednostkę miary.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 22. Data: 2013-07-15 22:31:23
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 15.07.2013 20:27, witek wrote:
> [...]
    /wiadomosci/dzis-w-wiadomosciach/fiskus-chce-sie-zab
    rac-za-napiwki/7393276

    > o ile takowy swiadcza US na pewno nie bedzie mial nic przeciwko temu.

    Ale to proste, mala kwota za maly nierzad. Np. za klepniecie w posladek.
    Klepisze barmana w posladek, dajesz napiwek i pozamiatane ;)

    zen.aspx

  • 23. Data: 2013-07-16 00:00:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Jul 2013, hiki o! wrote:

> [...]

    Oprócz oczywiście domagania się listy klientów :> (w roli dowodu)

    > Ale to proste, mala kwota za maly nierzad. Np. za klepniecie w posladek.
    > Klepisze barmana w posladek, dajesz napiwek i pozamiatane ;)

    I w ten sposób zarządzający restaurację idzie siedzieć z kilku
    paragrafów :)
    Udostępnia lokal, dodatkowo uzyskuje korzyść marketingową
    (na tej samej zasadzie, na jakiej "ZAIKSy" domagają się
    opłat za puszczanie muzyki), pewnie coś jeszcze się
    znajdzie :>

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2013-07-16 00:06:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Jul 2013, witek wrote:

    > a to juz oddzielny problem, czy w ogole musieli.

    IMO nie tylko nie musieli, ale nie mogli.
    Jakby mogli rozliczać oddzielnie, podatnicy poprzegrywaliby
    sławne procesy o "VAT od okien" (stawka obniżona jeśli
    wliczone do usługi), a to implikuje brak "rozdzielności",
    co z kolei (wobec odpłatności za resztę) wyklucza darowiznę.

    > te 10% pasty do zebow gratis jakos sie sprzedaje i darowizn raczej nikt nie
    > rozlicza.

    Ano.
    65.2 KC :D (plus fakt że "ustawy podatkowe nie tworzą zdarzeń"),
    czyli tak jak Przemek pisze obok (skoro nie można tych 10%
    dostać *oddzielnie*, to cena jest za całość).

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2013-07-16 01:30:22
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    > Oprócz oczywiście domagania się listy klientów :> (w roli dowodu)

    :D

    > I w ten sposób zarządzający restaurację

    Jaka restauracje? Toż to burdel! ;)

> [...]
    > (na tej samej zasadzie, na jakiej "ZAIKSy" domagają się
    > opłat za puszczanie muzyki), pewnie coś jeszcze się

    zen.aspx

  • 26. Data: 2013-07-16 08:31:33
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-15 20:23, witek pisze:
    > To nie jest placenie obsludze. Obsluge masz powiedzmy za darmo
    > wkalkulowana w cene produktu.

    Zdecyduj się, albo za darmo, albo wkalkulowaną w cenę produktu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 27. Data: 2013-07-16 09:25:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > opakowanie, nie zmienia, że nie masz nic gratis, tylko masz po prostu
    > niższą cenę w przeliczeniu na kg czy litr czy inną jednostkę miary.

    a czym to sie rozni od obiadu za 10 zl, gdzie jeden ziemniaczek wiecej
    jest gratis?

  • 28. Data: 2013-07-16 09:29:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Dlatego, że to jest tylko Gadka Marketingowa. Poza tym, nawet jak
    > kupujesz e-fajkę za 1,23zł w ramach ,,promocji'', że kupiłeś Książeczkę
    > o e-fajkach za 200zł, to i tak masz za 1,23 a nie za darmo. A już jak
    > nie jest na paragonie to zupełnie nie ma mowy o tym, że za darmo. Jak
    > kupujesz chleb, to będziesz mówił, że żytnia jest darmo, a płacisz za
    > pszenną i wodę?

    gadasz nie na temat
    ktos nie chce dac czego za darmo to sprzedaje z 1.23.
    Co nie wyklucza, ze moze byc cos za darmo

    nastepny przyklad.
    przejedz sie autostrda, w zasadzie na kazdej stacji znajdzesz promocje.
    200 l ON plus obiad gratis.

  • 29. Data: 2013-07-16 09:32:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    hiki o! wrote:

    > Ale to proste, mala kwota za maly nierzad. Np. za klepniecie w posladek.
    > Klepisze barmana w posladek, dajesz napiwek i pozamiatane ;)

    czy moge w takim razie przyjsc do restauracji , klepnac sobie barmana i
    mu za to zaplacic, bez zamawiania obiadu.

    bo jak nie, to restauracja prowadzi burdel i bierze za to kase.
    A tu juz mozna pojsc siedziec.

  • 30. Data: 2013-07-16 09:35:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Zdecyduj się, albo za darmo, albo wkalkulowaną w cenę produktu.

    napisalem to specjalnie dla przemka, bo on nie potrafi zrozumiec, ze
    cos moze byc za darmo a koszt tegoz pokrywa sie z innych zyskow.

    papier i woda w kiblu tez jest za darmo ale chyba oczywistym jest ze
    koszt darmowego gdzies jest wkalkulowany.