  • From: Janusz <j...@a...net.pl>
    Subject: Re: Wejscie w VAT po przekroczeniu progu...
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 11 Oct 2005 07:12:24 +0200

    On Thu, 6 Oct 2005 13:40:28 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:
    > 9. Podatnik rozpoczynający wykonywanie czynności określonych
    > w art. 5 w trakcie roku podatkowego jest zwolniony od podatku,
    > jeżeli przewidywana przez podatnika wartość sprzedaży nie
    > przekroczy,
    > w proporcji do okresu prowadzonej sprzedaży,
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > kwoty określonej w ust. 1 lub w ust. 8.
    > ---
    >
    > Najskrajniejsza interpretacją którą widziałem wskazywała że
    > skoro liczy się *okres PROWADZONEJ sprzedaży* to należałoby
    > policzyć *dni* w które była sprzedaż :>
> [...]

    Tak sie zastanawiam... skoro ma byc okres SPRZEDAZY, to w przypadku
    wlasnie firmy uslugowej liczy sie okres dzialania danej uslugi,
    prawda? Wiec tak wlasciwie, to zamiast wystawienia rachunku po
    miesiacu np. czyszczenia butow z tekstem: "Czyszczenie butow",
    To wpisac: "Czyszczenie butow w miesiacu maju"
    albo "Czyszczenie butow od miesiaca maja".
    W tym momencie wiadomo ze caly miesiac trwa dana "sprzedaz" a
    dokladniej uslugi, a jak wiadomo faktury wystawiane sa zawsze na
    koniec miesiaca - platne z dolu.

    W przypadku prowadzenia prawdziwej sprzedazy, to faktycznie mozna sie
    czepiac, bo sprzedaz jest krotka, ale usluga permanentna...

    Co o tym sadzicie? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz