  • 11. Data: 2004-08-25 07:35:27
    Temat: Re: Witam - Komis - Pomoc
    Od: "Przemo" <p...@k...pl>

    Użytkownik "pisarz" <q...@q...co> napisał w wiadomości
    news:cgherv$26u$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > to tylko część prawdy

    > Sorry, ale nie ja rozpocząłem wątek, jak sprzedać auto to sprawa się już w
    > miarę wykrystalizowała, pytającego może historia nie interesować, ale
    > pozostaje, wg mnie, jeszcze kilka niejasności:
    > 1. Co nabijać na kasę fiskalną
    > 2. Jak wpisy dokonywać w kpr
    >
    > Darek
    sorki, masz rację, zapędziłem się
    a co do tych watpliwości to na kasę winno się wg mnie wpisywać całą sume za
    jaką sprzedaj się auto - bo powinno się ewidencjonować obrót oczywiście po
    przekroczeniu limitu - ale nie można chyba mówic o takim limicie w przypadku
    komisów :), tutaj limit można przekroczyć juz po sprzedaży jednego auta

    a do kpir wpisałbym tylko kwotę marży (w dniu sprzedaży auta) - w pod.doch.
    to się nic nie zmieniło - tylko VAT pokręcili :)
    bo nie jest to zakup towaru tylko usługa komisu wykonana na rzecz komitenta

  • 12. Data: 2004-08-25 08:25:21
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > sorki, masz rację, zapędziłem się
    > a co do tych watpliwości to na kasę winno się wg mnie wpisywać całą sume
    za
    > jaką sprzedaj się auto - bo powinno się ewidencjonować obrót
    Osobiście nie podzielam tego poglądu. Przecież sprzedaż rzeczy komisowej w
    istocie jest sprzedażą przez właściciela, w imieniu którego działa komis. W
    myśl KC z uzyskiwanego wpływu ze sprzedaży komisant potrąca swoją prowizję
    od komitenta. Dlaczego na "swoją" kasę mam wbijać "cudzą" sprzedaż?

    > przekroczeniu limitu - ale nie można chyba mówic o takim limicie w
    przypadku
    > komisów :), tutaj limit można przekroczyć juz po sprzedaży jednego auta
    auto jest pojazdem akcyzowym, a podmiot obracający towarem akcyzowym musi
    być podatnikiem VAT, w związku z tym od początku musi stosować kasę fiskalną

> [...]
    > to się nic nie zmieniło - tylko VAT pokręcili :)
    > bo nie jest to zakup towaru tylko usługa komisu wykonana na rzecz
    Myślę dokładnie tak samo.
    Niektórzy twierdzą inaczej
    KPR:
    - przychód: wartość sprzedaży-VAT od marży
    - zakup towarów handlowych: należność dla komitenta
    VAT:
    - sprzedaż zwolniona: należność dla komitenta
    - sprzedaż 22%: marża netto i VAT od marży
    Skutki:
    - zawyżone obroty mogące skutkować koniecznością przejścia na księgi
    handlowe,
    - VAT: wystąpienie struktury sprzedaży opodatkowanej do ogólem skutkujące
    niskim współczynnikiem, w związku z tym niemożnością odliczania znacznej
    częsci VATu od zakupów związanych z działalnościa komisu.
    Dla komisu to ewidentne straty, a prezentujący taki pogląd wzruszają
    ramionami, nie ich pieniądze.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 13. Data: 2004-08-25 08:54:20
    Od: "Przemo" <p...@k...pl>

> [...]
    > myśl KC z uzyskiwanego wpływu ze sprzedaży komisant potrąca swoją prowizję
    od komitenta. Dlaczego na "swoją" kasę mam wbijać "cudzą" sprzedaż?

    zgadzam się z tym
    ale VAT nie jest "normalnym" podatkiem - o ile takie stnieją :)

    > przypadku
    > auto jest pojazdem akcyzowym, a podmiot obracający towarem akcyzowym musi
    > być podatnikiem VAT, w związku z tym od początku musi stosować kasę
    fiskalną

    A gdzie można to znaleźć w ustawie ???

> [...]
    > częsci VATu od zakupów związanych z działalnościa komisu.
    > Dla komisu to ewidentne straty, a prezentujący taki pogląd wzruszają

    bo ida na łatwiznę, należy zawsze rozpatrzyć taką sytuację jakby sie było
    "po obu stronach barykady"

    doochodze do wniosku, że nie ma potrzeby chodzić do kina na hororry czy
    thrilery, bo po co
    wystarczy rozpocząć działalność i "zastosować" się do ustawy o VAT
    i mamy takie emocje że hej
    a jak przyjdzie US to jest normalnie Sajgon :)
    a adrenalina na maxa
    he, he ...

  • 14. Data: 2004-08-25 09:12:47
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > zgadzam się z tym
    > ale VAT nie jest "normalnym" podatkiem - o ile takie stnieją :)
    no to proszę bardziej konkretnie: gdzie napisane, że mam ewidencjonować na
    swojej kasie cudzy przychód

    > fiskalną
    > A gdzie można to znaleźć w ustawie ???
    Tak mi przekazano, nie wnikam, bo i tak oprócz sprzedaży komisowej świadczą
    inne usługi i obroty mają takie, że muszą mieć kasę.

    > bo ida na łatwiznę
    takie odnoszę wrażenie, jak wcześniej wspomniałem: co będą się przejmować
    cudzymi pieniędzmi.

    > należy zawsze rozpatrzyć taką sytuację jakby sie było
    > "po obu stronach barykady"
    OK, jedni i drudzy muszą powołać się na paragrafy.

    Myślę, że cały post nie wnosi nowego.
    Darek

  • 15. Data: 2004-08-25 09:21:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Aug 2004, pisarz wrote:
    [...]
> [...]
    >+ KPR:
    >+ - przychód: wartość sprzedaży-VAT od marży
    >+ - zakup towarów handlowych: należność dla komitenta

    Moment: mi to wygląda na prowadzenie normalnej sprzedaży przez
    "komisanta". Prawdą jest iż zdarza się że "komis" (DG z takim
    szyldem, czasem słowem "komis" w firmie) prowadzi jednocześnie
    kupno-sprzedaż...

    >+ Dla komisu to ewidentne straty, a prezentujący taki pogląd wzruszają
    >+ ramionami, nie ich pieniądze.

    A to kto taki pogląd przedstawia ?
    Bo ja np. komisu nie prowadzę :) ale nie przemawia do mnie dlaczego
    ktoś miałby w KPiR ujmować zakup czegoś czego nie kupuje !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 16. Data: 2004-08-25 10:58:10
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

> [...]
    > "komisanta". Prawdą jest iż zdarza się że "komis" (DG z takim
    > szyldem, czasem słowem "komis" w firmie) prowadzi jednocześnie
    Też prowadzi, ale w opisany przypadek dotyczy usługi komisowej dosłownie. A
    gdyby to rzeczywiście był zwykły obrót to kupno (wstawienie w komis) powinno
    być wpisane w koszty zakupu w momencie zakupu, a nie sprzedaży. W moim
    przekonaniu wystąpi to w przypadku "przyjedź starym-wyjedź nowym".

    > A to kto taki pogląd przedstawia ?
    Niektórzy moi rozmówcy, o których wcześniej wspominałem przy okazji pytania
    o kwotę na umowie komisowej.

    > Bo ja np. komisu nie prowadzę :) ale nie przemawia do mnie dlaczego
    > ktoś miałby w KPiR ujmować zakup czegoś czego nie kupuje !
    I. Powołują się na nową ustawę o VAT, że niby wstawienie w komis to jedna
    dostawa, a sprzedaż to druga.
    II. Bo tak działa program kpr, którym się posługujemy. Cytuję: "to uważa
    Pan, że firma pisząca program źle go zrobiła?"

    Pozdrawiam
    Darek

  • 17. Data: 2004-08-25 11:33:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Aug 2004, pisarz wrote:
    [...]
    >+ I. Powołują się na nową ustawę o VAT, że niby wstawienie w komis to jedna
    >+ dostawa, a sprzedaż to druga.

    Nie da się ukryć że to *jest* dostawa. W myśl nowej ustawy o VAT
    opodatkowane wcale nie jest przeniesienie własności :] (ja wiem
    że ty wiesz...) - ale ustawa dochodowa "dostawy" nie opodatkowuje !

    >+ II. Bo tak działa program kpr, którym się posługujemy. Cytuję: "to uważa
    >+ Pan, że firma pisząca program źle go zrobiła?"

    Hm... Pomijając możliwą odpowiedź "tak", jest pytaniem czy wylosowali
    prawidłowy rodzaj dokumentowania "zwykłego komisu" :) O ile pamiętam
    są jakieś wyjątki w rodzaju "komis na eksport" czy cóś...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)