  • 1. Data: 2003-11-17 21:41:55
    Temat: Wlasna dzialalnosc, pytania poczatkujacego.
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

    Witam,
    Chce otworzyc dg. Sytuacja bedzie wygladala tak, ze przez pierwszych pare
    miesiecy moge nie miec zadnych przychodow, a jedynie podpisze kilka umow i
    kupie troche sprzetu na firme. Czy moge natychmiast po rozpoczeciu
    dzialalnosci ja zawiesic i odwiesic dopiero w momencie gdy wystawie pierwsza
    fakture?

    Kolejna sprawa - jako date rozpoczecia okreslilem 8-go stycznia, ale
    formalnosci chce zalatwic juz teraz. Zalozmy, ze zdobede pierwszego klienta
    przed ta data, na zlecenie ktorego realizacja zajmie kolejne pol roku. Jak
    rozwiazac kwestie umowy? Podpisac ja na siebie i pozniej zrobic jakis aneks?
    Nie chcialbym przypadkiem odstraszyc potencjalnego zleceniodawcy, ale
    jednoczesnie nie chce tyle czekac.

    Data rozpoczecia - 8-go stycznia, musze znalezc biuro rachunkowe oraz
    pozglaszac wszystko w urzedach (TSD mam juz nadany NIP). Czy mimo to jest
    sens ustalac tak odlegly termin? Alternatywa to 8-go grudnia, cokolwiek
    pozniej, tuz przed swietami nie ma raczej sensu, z drugiej strony - jesli
    zawiesze dzialalnosc od razu po rozpoczeciu, to wczesniejszy termin nie
    bedzie mnie nic kosztowac?

    Bede chcial zatrudnic biuro rachunkowe, czy w cenie ponizej 200 zlotych/mies
    (przy zalozeniu, ze bede miec b. niskie obroty), moge znalezc jakis
    solidnych ludzi w Warszawie? Moze mozecie kogos polecic?

    I na koniec - czy sa jakies poradnie dla osob w takiej sytuacji jak ja?
    Gdzies, gdzie moglbym isc i popytac, otrzymac solidna, rzeczowa odpowiedz za
    niewielka cene? Nie chcialbym z kazdym pytaniem latac na grupe.

    pozdrawiam
    Merlin

    --
    Tomasz 'Merlin' Kolinko
    "Fear kills more people than death."

  • 2. Data: 2003-11-18 07:06:03
    Temat: Re: Wlasna dzialalnosc, pytania poczatkujacego.
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

    Zapytaj w swoim Urzędzie pracy gdzie jest i czy wogóle jest INKUBATOR
    PRZEDSIĘBIORCZOŚCI w niektórych miastach jest więc nie wierzę że w tami
    miasteczku jak Warszawa nie ma.
    TH

  • 3. Data: 2003-11-18 09:18:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Nov 2003, Tomasz 'Merlin' Kolinko wrote:

> [...]
    >+ miesiecy moge nie miec zadnych przychodow, a jedynie podpisze kilka umow i
    >+ kupie troche sprzetu na firme. Czy moge natychmiast po rozpoczeciu

    ...w celu ? Zależy ci na tym żeby PIT-5 i VAT-7 nie składać ?

    Polecam:
    http://tinyurl.com/vh3g
    ...czyli:
    http://groups.google.pl/groups?num=100&hl=pl&lr=&ie=
    UTF-8&oe=UTF-8&as_drrb=b&q=zawieszanie+%7C+zawiesic+
    %7C+zawiesi%C4%87+numer+group%3A*.podatki&btnG=Szuka
    j+z+Google&as_miny=2001&as_minm=1&as_mind=11&as_maxy
    =2003&as_maxm=12&as_maxd=24

    ...oraz podobnie sformułowane pytania.

    [...]
> [...]
    >+ przed ta data, na zlecenie ktorego realizacja zajmie kolejne pol roku. Jak
    >+ rozwiazac kwestie umowy? Podpisac ja na siebie

    Masz na myśli umowę "osobistą" ? Powiem że nie widzę możliwości,
    żeby w zakresie DG równolegle "działać osobiście". Przed wykonaniem
    umowy "osobistej" wykreśliłem z zakresu DG kolizyjny wpis :), i to
    z zastrzeżeniem że faktycznie nie wykonywałem (na DG) poprzednio
    nic z tej działki. "Każdy odpowiada za siebie", jak powiadają....

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-11-18 10:31:28
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    > Witam,
    > Chce otworzyc dg. ...

    Jest taki wspaniały wynalazek jak Google. Przegooglujesz trochę grupy
    dyskusyjne, to wiele się dowiesz. Jest kilka ciekawych stron dla biznesu,
    gdzie znajdzesz mnóstwo porad. Możesz zacząć choćby od linku firma na
    onecie.
    Osobiście doradzam zadawanie tych najprostszych pytań w US-ach, ZUS-ach,
    itp.

    Pozdrawiam
    Tomek