  • 11. Data: 2002-11-29 11:41:27
    Temat: Re: Wliczanie czesci czynszu w koszty......
    Od: "Maciek Zielinski" <z...@h...com>

    Zeby korzystac z netu mozna miec pc-ta o wartosci 300 zlotych... czegos
    takiego nie trzeba chyba ewidencjonowac?
    M.

  • 12. Data: 2002-11-29 12:26:02
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Morawski"

    > Mam zamiar przenieść siedzibę do tego
    mieszkania. Zaczynam remont,
    > praktycznie zostaną gołe ściany bez tynków i
    podłogi.
    > W związku z tym mam pytania, czy koszty związane
    z remontem mogę
    > uwzględnić w KPiR?

    Ja bym nie przeginał.

    > Co mogę włączyć do kosztów, czy również
    > wyposażenie typu kuchnia gazowa, zmywarka, wanna
    i takie inne?

    O jojoj ... ! (IMO:)

    > Nie wiem, dlaczego mam się ograniczać do
    odliczania np. 1/3 czynszu za
    > pokój - wolałbym odliczać całość :) Są jakieś
    przeszkody?

    W dawnych czasach, kiedy kontakt z inspetkorami w
    US był bardziej bezpośredni (byli na salach) to
    jedna z inspektorek powiedziała tak: jak sam to do
    50% może odliczyć a jak rodzina to 30% kosztów na
    czynsz całego mieszkania ...no ale jak potrafisz
    uzasadic że jest Ci ten pokój potrzebny dla Twojej
    DG to ...
    W instrukcji do ksiązki jest chyba takie
    sformułowanie "... w proporcji do ..."

    Pozdr.
    Sark

  • 13. Data: 2002-11-29 23:19:56
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Nov 2002, Sark wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"
    [...]
    >+ > AFAIK zależy czy obszar zajęty przez DG "utracił
    >+ > charakter mieszkalny" :)
    >+
    >+ Dobre

    ??
    IMHO jest różnica czy mam 2 komputery na krzyż z łóżkiem i stołem
    jadalnym czy tokarkę i szlifierkę za podwójnymi drzwiami :] (pył :))
    A co do określenia - to ktoś przytaczał cytat "z urzędnika" !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2002-12-02 07:59:45
    Od: Piotr Morawski <p...@p...onet.pl>

    >mieszkania. Zaczynam remont,
    >podłogi.
    >z remontem mogę
    >
    >Ja bym nie przeginał.

    Też nie chcę przegiąć. Ktoś kto pracuje w Urzędzie Skarbowym
    powiedział mi, że mogę przeprowadzić remont w ramach "przywrócenia
    wartości początkowej" siedziby.
    Sytuacja jest taka, że nie jest tam nikt zameldowany, to są dwa
    pokoje. Miał ktoś już może taką sytuację?

    >i takie inne?
    >
    >O jojoj ... ! (IMO:)

    No, może z tą zmywarką to przesadziłem. Ale dlaczego nie kuchnia
    gazowa? Z założenia mam tam przyjmować gości w celu prowadzenia DG i
    pracować nad projektami. Wydaje mi się, że inwestycja w wyposażenie
    siedziby i wpisanie w KUP są uzasadnione? Czekam na głosy praktyków :)

> [...]
    >uzasadic że jest Ci ten pokój potrzebny dla Twojej
    >DG to ...
    >W instrukcji do ksiązki jest chyba takie

    No właśnie, tutaj nikt ma nie być zameldowany. A graty da się tak
    porozrzucać, że wykorzystam całą powierzchnię - kiedyś to posprzątam
    :) Dlaczego więc nie 100%?

    Napiszcie coś, czy ktoś był skontrolowany w takiej sytuacji i z jakim
    wynikiem.

    Pozdrowienia

    Piotr Morawski