    From: "eland" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wspólny samochód do ewidencji?
    Date: Sat, 24 Aug 2002 15:12:05 +0200

    > Hmm... A można się zapytać dlaczego jest to niekorzystne ?
    > Mam samochód osobowy prywatny (dłużej niż pół roku) i chciałem go
    wprowadzić
    > jako używany, czyli amortyzować go przez 30 miesięcy (40%).
    > Jakie są przeciwskazania ?
    > Pozdrawiam,
    > --
    Służę odpowiedzią

    Według mojej skromnej wiedzy nie jest to zabronione, ale bywa nie korzystne
    w chwili sprzedaży. To znaczy jeżeli prowadzisz PKPiR w pozostałych
    przychodach wykazujesz całą wartość sprzedaży, a w pozostałych kosztach
    wartość samochodu po odliczeniu odpisów amortyzacyjnych. W przypadku
    szybkiej amortyzacji ta ostatnia kwota jest niska, stąd większy dochód do
    opodatkowania.
    Można wykonywać sztuki ze zwrotnym wycofaniem środka trwałego z ewidencji,
    ale jest to coraz mniej mile widziane przez Urzędy.

    Ponadto nie jest dokładnie określona forma dowodzenia użytkowania pojazdu
    przez co najmniej szaść miesięcy (żeby go na tej podstawie amortyzować ze
    stawką indywidualną), urzędy bywają upierdliwe.
    Mariusz