  • 31. Data: 2003-05-10 22:41:06
    Temat: Re: Wszyscy prowadzacy dzialalnosc gosp. do CIT???
    Od: "Jacek" <c...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news chwycił(a) pióro i napisał(a):
    > znaczy - proponujesz żeby udziałowcy i akcjonariusze również
    > tak płacili ? CIT+PIT ?

    Nie , ja się grzecznie (a może jednak niegrzecznie) pytam,bo głupi jestem
    w tych dywidendach,akcjach,obligacjach itp.

    > Chyba cię p.min.K posłucha :]

    Niech on mnie posłucha ,ale w innych tematach.Już ja mu powiem,co o tym
    bajzlu myślę-:))

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

  • 32. Data: 2003-05-10 22:46:38
    Od: "Jacek" <c...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news chwycił(a) pióro i napisał(a):
    > Oczywiście może być gorzej, czyli CIT+PIT :> - ale mam nadzieję
    > że wtedy TK może wykazać że coś jest nie tak (2* podatek dochodowy).

    To i tak dwa razy wyjdzie dochodowy,no chyba ze dywidendę będzie można
    uznać za KUP-:))
    Jak opodatkujemy cały dochód "firmy" OF i następnie z tego dochodu
    wypłacimy dywidendę,a od tej potrącimy podatek to i tak dwa razy "ta same
    ale inne" pieniądze wejdą pod nóz fiskusa.

  • 33. Data: 2003-05-12 07:07:45
    Temat: Re: Re: Wszyscy prowadzacy dzialalnosc gosp. do CIT???
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Sun, 11 May 2003 00:36:03 +0200, "Jacek" <c...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Nie mylisz się-dywidenda się toto zwie,ale jest to "wypłata" od
    >zakupionych udziałów czyli od kapitału jaki wkładasz w spółkę.
    >A Ty prowadzący DG jako OF jaki włożyłeś w nią kapitał? Czasami samemu
    >się nie wie.

    Dywidenda przysługuje wspólnikom niekoniecznie w proporcji do
    posiadanych udziałów. Jest tak tylko "jeżleli umowa spółki nie stanowi
    inaczej".
    --

    Sławomir Dąbrowski

  • 34. Data: 2003-05-12 21:17:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 May 2003, Jacek wrote:

> [...]
    >+ wypłacimy dywidendę,a od tej potrącimy podatek to i tak dwa razy "ta same
    >+ ale inne" pieniądze wejdą pod nóz fiskusa.

    Ale tak jest w przypadku CIT !
    I da się uznać dywidendę za KUP ? ;(
    Dlatego szukając dziury w całym (tj. w informacjach płynących z MF)
    wydedukowałem że jest to jedna z dróg żeby komuś nie wydawało się
    że DG OF będzie miało tak dobrze jak na folderach to wygląda :>

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 35. Data: 2003-05-13 07:43:31
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > wydedukowałem że jest to jedna z dróg żeby komuś nie wydawało się
    > że DG OF będzie miało tak dobrze jak na folderach to wygląda :>

    Jak jest CIT, to :
    pracownik dostaje -wynagrodzenie- "za pracę"
    kapitalista (ops, inwestor) -dywidendę- za "kapitał".

    Jako OF nie dostaję "za pracę".
    Dochód o ile się pojawi jest taką "dywidendą."

    Nie widzę, dzie tu podwójne opodatkowanie.
    To co firma zarobi wypływa z niej różnymi drogami.
    Kołodko i US nie lubią jak coś wycieka bez "opłaty".

    BAH

  • 36. Data: 2003-05-13 21:32:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 May 2003, BAH wrote:

> [...]
    >+
    >+ > >+ To i tak dwa razy wyjdzie dochodowy,no chyba ze dywidendę będzie można
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Jako OF nie dostaję "za pracę".
    >+ Dochód o ile się pojawi jest taką "dywidendą."

    No to się zgadzamy z punktem widzenia, tj. interpretacją
    zagrożenia hasłem "CIT dla PIT" dla pieniędzy w DG :]
    Podejrzewam że MF zaimplikuje że "CIT dla prowadzących
    DG" i - jednym tchem - ale przecież od dochodu po CIT to
    dywidenda już zawsze była :]

    >+ Nie widzę, dzie tu podwójne opodatkowanie.

    Jak rozumiem - Jacek powołuje się na fakt że dywidendy opisane są
    w dotychczasowej UoPDoOF art. 17 i 30. Znaczy - jest jeden podatek
    od dochodu (CIT) i drugi - też od dochodu (dywidenda).
    A ja argumentowałem że CIT+PIT (19%+nieliniowyMax 40%) to byłaby
    przesada :) i pewnie znalazłaby się jakaś ochrona prawna (TK).

    >+ To co firma zarobi wypływa z niej różnymi drogami.
    >+ Kołodko i US nie lubią jak coś wycieka bez "opłaty".

    Niestety :(

    pozdrowienia, Gotfryd