  • 1. Data: 2003-05-05 20:27:47
    Temat: Wszyscy prowadzacy dzialalnosc gosp. do CIT???
    Od: "ak" <a...@g...pl>

    Czesc.
    Ogladalem w TV wywiad z osoba przedstawiona chyba jako wiceminister finansow
    z ktorego wynikalo ze sa plany aby podatkiem 19% CIT objac nie tylko
    podmioty prawne ale i wszystkich prowadzacych dzialalnosc gospodarcza. Jakos
    nie widze dalszych informacji na ten temat. Czy ja sie przeslyszalem?
    Powiedzcie ze nie bo bardzo by mi zalezalo na takiej decyzji :) Ten wywiad
    widzialem do 2 tygodni wstecz na regionalnej lodzkiej trojce.

    pozdrawiam, AK

  • 2. Data: 2003-05-06 05:24:09
    Temat: Re: Wszyscy prowadzacy dzialalnosc gosp. do CIT???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 May 2003, ak wrote:

> [...]
    >+ nie widze dalszych informacji na ten temat. Czy ja sie przeslyszalem?

    Nie przesłyszałeś się, bo czytałem podobne "koncepta" :)
    Pytaniem jest, co i w jaki sposób rząd ma na myśli - po zeszłorocznych
    nowelizacjach, kiedy później ministerstwo tłumaczyło że w ustawie zostało
    zapisane co innego niż zostało zapisane :> (bo tam *jest*, że wykonywanie
    "osobiscie" zleceń i dzieł *nie jest* DG) i "ogólnym tonie" - to obawiam
    się że jak poczytamy co ministrowie stworzyli możemy nie być zachwyceni :[
    Może np. skończyć się 19% CIT + 15% dywidendy... ale może być jeszcze
    inaczej :[

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-05-06 06:30:11
    Od: "ak" <a...@g...pl>

    > Nie przesłyszałeś się, bo czytałem podobne "koncepta" :)
    > pozdrowienia, Gotfryd

    A czy możecie wskazać jakieś źródła na ten temat dostępne w internecie?
    Próbowałem coś znaleźć ale nie udało mi się. A zapewnienia z TV mocno mi
    wpadły do głowy, szczerze mówiąc to odkąd zaczęto mówić o 19% CIT oraz
    zniesieniu wspólnego opodatkowania małżonków (coś teraz przebąkują że akurat
    z tego zrezygnują) poważnie zacząłem się zastanawiać nad Sp. z o.o., ale
    zaklasyfikowanie OF prowadzących DG do jednego worka z CITowcami
    rozwiązałoby mój problem.

    pozdrawiam, AK

  • 4. Data: 2003-05-06 08:28:51
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > z ktorego wynikalo ze sa plany aby podatkiem 19% CIT objac nie tylko
    > podmioty prawne ale i wszystkich prowadzacych dzialalnosc gospodarcza.

    Szczegółów co prawda nie znam, ale byłbym znacznie spokojniejszy
    gdyby obecna ekipa z podatkami już nic nie kombinowała.
    Mamy tak genialnego ministra, że może sie okazać iż na owej
    "obniżce" nasz budżet zarobi kolejnych kilka mld zł.

    Pix

  • 5. Data: 2003-05-06 16:15:38
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "ak" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ogladalem w TV wywiad z osoba przedstawiona chyba jako wiceminister
    finansow
    > z ktorego wynikalo ze sa plany aby podatkiem 19% CIT objac nie tylko

    To pomysł kumpli Kołodki.
    Zapewne chce dokręcić śrubę działaczom, a "powszechny" CIT dobrze się do
    tego nadaje.
    Oczywiście byłoby zbyt różowo, gdyby to miało być tak proste w liczeniu jak
    VAT czy PIT.

    Poza tym jaki pożytek dla DG z CIT ????? Żaden - same kłopoty.:-(((
    Ale dla budżetu ...owszem - jest okazja dowalić karę za źle wyliczony

  • 6. Data: 2003-05-06 21:20:02
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Poza tym jaki pożytek dla DG z CIT ????? Żaden - same kłopoty.:-(((
    > Ale dla budżetu ...owszem - jest okazja dowalić karę za źle wyliczony

    Kurcze - napiszcie, czym różni się podatek CIT od PIT /oprócz tego, że
    obecnie kto inny go płaci i jest jedna stawka/?
    Gdy ja na DG płacę 30% to na CIT 19% byłoby super. Gdzie znajduje się ta
    pułapka, bo nie mam pojęcia.

    Pozdrawia totalnie niezorientowana w CIT

    Wiewióra

  • 7. Data: 2003-05-06 21:40:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 May 2003, Wiewióra wrote:
    [...]
    >+ Gdy ja na DG płacę 30% to na CIT 19% byłoby super. Gdzie znajduje się ta
    >+ pułapka, bo nie mam pojęcia.

    Ja jeszcze nie wiem, ale próbowałem dywagować na własne potrzeby.
    Jeden koncept przedstawiłem: rodzielenie środków finansowych
    "na DG" i "osobistych" (tak jak np. są rodzielone środki trwałe).
    Z oczywistym skutkiem: dywidendą w momencie przelewu...
    Podejrzewam naszych minFin że są lepsi ode mnie :(, to znaczy
    może być gorzej :[

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-05-06 21:44:37
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > Z oczywistym skutkiem: dywidendą w momencie przelewu...
    > Podejrzewam naszych minFin że są lepsi ode mnie :(, to znaczy

    Ano.
    Ostatnio metoda wielokrotnego podatkowania tych samych
    rzeczy cieszy się duzym zainteresowaniem różnych ministrów :-(
    Chciaż z drugiej strony jeden taki nieco się na niej ostatnio potknął.

    > pozdrowienia, Gotfryd
    wzjm. Pix

  • 9. Data: 2003-05-06 22:15:14
    Od: "PC" <a...@i...pl>

    > Jeden koncept przedstawiłem: rodzielenie środków finansowych
    > "na DG" i "osobistych" (tak jak np. są rodzielone środki trwałe).
    > Z oczywistym skutkiem: dywidendą w momencie przelewu...
    Znaczy sie Franek ma firme ktora zarobila 100 - 19%
    czyli 81. Nagle Franek chce kupic sobie domek, zabiera
    z firmy 81 placi 40% podatku i zostaje mu niecale 50???

    > może być gorzej :[
    Nie no bez jaj, ja sie q... wyprowadzam.

    pozdr
    PC

  • 10. Data: 2003-05-07 07:42:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 May 2003, ak wrote:
    [...]
    >+ A czy możecie wskazać jakieś źródła na ten temat dostępne w internecie?

    Pamiętam że GP coś pisała, ale linku nie mam.

    pozdrowienia, Gotfryd