    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wszyscy prowadzacy dzialalnosc gosp. do CIT???
    Date: Tue, 13 May 2003 23:32:53 +0200
    <b99c4u$e5l$1@nemesis.news.tpi.pl> <b9adtt$rri$1@SunSITE.icm.edu.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <b9dh62$6u8$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <3ebb5c2c$1@news.home.net.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <3...@n...home.net.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <b9jvgf$9ev$1@news.onet.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <3...@n...vogel.pl>

    On Tue, 13 May 2003, BAH wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> [...]
    >+ > On Sun, 11 May 2003, Jacek wrote:
    >+
    >+ > >+ To i tak dwa razy wyjdzie dochodowy,no chyba ze dywidendę będzie można
    >+ > >+ uznać za KUP-:))
    [...]
    >+ > Ale tak jest w przypadku CIT !
    >+ > I da się uznać dywidendę za KUP ? ;(
    >+ > Dlatego szukając dziury w całym (tj. w informacjach płynących z MF)
    >+ > wydedukowałem że jest to jedna z dróg żeby komuś nie wydawało się
    >+ > że DG OF będzie miało tak dobrze jak na folderach to wygląda :>
    >+
    >+ Jak jest CIT, to :
    >+ pracownik dostaje -wynagrodzenie- "za pracę"
    >+ kapitalista (ops, inwestor) -dywidendę- za "kapitał".
    >+
    >+ Jako OF nie dostaję "za pracę".
    >+ Dochód o ile się pojawi jest taką "dywidendą."

    No to się zgadzamy z punktem widzenia, tj. interpretacją
    zagrożenia hasłem "CIT dla PIT" dla pieniędzy w DG :]
    Podejrzewam że MF zaimplikuje że "CIT dla prowadzących
    DG" i - jednym tchem - ale przecież od dochodu po CIT to
    dywidenda już zawsze była :]

    >+ Nie widzę, dzie tu podwójne opodatkowanie.

    Jak rozumiem - Jacek powołuje się na fakt że dywidendy opisane są
    w dotychczasowej UoPDoOF art. 17 i 30. Znaczy - jest jeden podatek
    od dochodu (CIT) i drugi - też od dochodu (dywidenda).
    A ja argumentowałem że CIT+PIT (19%+nieliniowyMax 40%) to byłaby
    przesada :) i pewnie znalazłaby się jakaś ochrona prawna (TK).

    >+ To co firma zarobi wypływa z niej różnymi drogami.
    >+ Kołodko i US nie lubią jak coś wycieka bez "opłaty".

    Niestety :(

    pozdrowienia, Gotfryd