  • 1. Data: 2003-05-05 17:57:07
    Temat: Podatek kastralny
    Od: "leszek" <l...@c...pl>

    Witam wszystkich -
    Przeglądałem kilkaset oststnich postó, ale nic nie znalazłem nt. podatku
    kastralnego.
    Czy ktoś mógłby mnie oświecić/uspokoić/wystraszyć - sam nie wiem co jeszcze.
    Jestem moment przed podjciem decyzji o budowie domu a znajomy radzi mi
    pieniądze przepić - przynajmniej pożyję trochę w luksusie.
    Może jakiś link do stronki na ten temat?
    Bardzo proszę o odpowiedź.
    Leszek

  • 2. Data: 2003-05-06 05:38:44
    Temat: Re: Podatek kastralny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 May 2003, leszek wrote:

> [...]
    >+ kastralnego.
    >+ Czy ktoś mógłby mnie oświecić/uspokoić/wystraszyć - sam nie wiem co jeszcze.

    Rząd uspokaja, że to będzie "mała kwota" (na poziomie promili
    wartości odtworzeniowej rocznie). A ktoś zza granicy (USA ?)
    pisał że u nich też tak było, ale z czasem...wiadomo, to "może
    o trochę podniesiemy, niedużo, tak z 10..30% ?" ...i tak z 40
    razy.
    Proponuję sprawdzić ile wyjdzie ;> ;(
    Przypomnę że akcyzę za paliwo podniesiono w celu "włożenia" podatku
    drogowego. Było tego "podatku w akcyzie" 35%. No i min.fin. ostatnio
    wziął i obciąć ilość 'podatku drogowego w akcyzie" o 5%, do 30%.
    Jest tego 300Mzł - i o tyle przynajmniej teraz trzeba "uszczęśliwić"
    korzystających z dróg: winiety/niewiadomo_co... bo brakuje.
    I co mnie dziwi - to powszechna akceptacja tego faktu (znaczy:
    chodzo o owo zmniejszenie wydatków na drogi z akcyzy).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-05-06 16:33:41
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Użytkownik "leszek" <l...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pieniądze przepić - przynajmniej pożyję trochę w luksusie.
    > Może jakiś link do stronki na ten temat?

    Podatek katastralny :)
    http://www.money.pl/podatki/wiadomosci/20030211/3617
    9

    http://dom.trojmiasto.pl/news.phtml?id_news=6759

    Jedyn zdaniem, nie będzie płaciło się podatku od powierzchni ale od wartości
    nieruchomości
    Agata

  • 4. Data: 2003-05-06 19:10:26
    Od: "leszek" <l...@c...pl>

    > Podatek katastralny :)
    Dziękuję za sprostowanie - tak mi sie też wydawało że nazwa jest zbyt - hm,
    dosłowna?
    Dlatego też nie potrafiłem w necie znaleźć nic ciekawego, choć kilkanaście
    zwrotów miałem...:)

    Dziękuję bardzo - chyba kolega ma rację. Ciekawe jak ceny nieruchomości
    polecą na dół w okresie wprowadzania tego podatku.
    Leszek