    From: Łukasz Wicher <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wydrukowany mail jako dowod zakupu (chce sie upewnic)
    Date: Mon, 10 Jan 2011 08:00:50 -0800 (PST)

    > Nie doczyta em, e musisz wystawi faktur wewn trzna. Je li musisz to
    > nad czym si zastanawiasz?

    O fakturach wew. dowiedzialem sie miedzy innymi tutaj. Mozesz napisac
    do kladniej o co CI chodzilo w tym zdaniu bo nie moge do konca
    zrozumiec.

    > IMHO ryzykujesz tylko tym, e wywal Ci to z KUP i b dziesz musia
    > zap aci podatek z odsetkami. Albo p jdziesz do s du trac sw j czas i
    > ewentualnie pieni dze. Tak wi c sam powiniene oceni jak istotne to s
    > koszty i czy warto dla tych paru $$$ "kopa si z koniem".

    Problem w tym ze w calej sytuacji nie chodzi o ugranie dodatkowych
    kilku stow. Przykladowo. Robie w ciagu miesiaca jedna kampanie, w
    ktorej koszt bedzie wynosil 20.000zl a przychod 24.000zl. Cale 20.000
    kosztu to bedzie wlasnie oplacenie uslug reklamowych w amerykanskiej
    sieci XYZ, ktora w zyciu nie pozwoli mi:
    a) zaplacic przelewem (tylko karta)
    b) oraz nie wystawi standardowej faktury

    Nikt nie bedzie robil wyjatku dla jednego Polaka, skoro liczba
    klientow idzie w tysiace. Caly swiat korzysta z uslug tego typu sieci
    i nie ma z tym problemu. U nas oczywiscie moze byc...

    Reasumujac. Jezeli nie skorzystam z uslugi, ktora bedzie oparta o
    takie dokumenty, moge wybic sobie z glowy prowadzenie takiego biznesu.
    Tylko dlaczego ja mam nie robic pieniedzy, przez to ze nasze regulacje
    sa cofniete wzgledem innych a czesc urzednikow sama nie wie jak pewne
    sprawy moga/powinny/musza wygladac.

    Co z tego ze 5 na 10 sieci wystawi mi na uslugi cos podobnego do
    rachunku, skoro w danym okresie bede potrzebowal skorzystac z takiej,
    ktora nie wystawia potwierdzen (poza owymi tabelkami etc.) Wystapila
    by chora sytuacja, gdzie musialbym uzalezniac to czy moge dzialac
    opierajac sie na tym, czy urzednik bedzie kwestnionowal moje papiery.

    Te koszty to w 100% realne koszty, bez ktorych NIE JESTEM w stanie
    uzyskac jakiegokolwiek przychodu, w danej sytuacji. Nie chce tutaj
    niczego ugrac. Chce po prostu robic swoje i rozliczac sie w pelni z
    moich kosztow oraz przychodow. Dlaczego Arabowie, Niemcy, Anglicy,
    Hindusi (wstaw wiekszosc narodowosci), z którymi rozmawiam nie maja
    zadnych problemow z rozliczaniem sie u siebie a ja musze sie
    przygotowywac kilka miesiecy do samego startu, tylko ze wzgledu na
    zagmatwane przepisy...