  • 1. Data: 2010-08-29 09:52:55
    Temat: Wyjście z VAT
    Od: Michał Caliński <f...@p...pl>

    Witam grupowiczów :)

    Prowadzą jednoosobową DG, KPiR, VAT
    Zakładając DG wszedłem na VAT, nie zanosi się jednak bym przekroczył
    ustawowe 50 000. Czy jest możliwe, i ustawowo poprawne, aby zamknąć DG a
    następnie zarejestrować ponownie, nie zgłaszając się do VAT'u?

    MC

  • 2. Data: 2010-08-29 09:57:10
    Temat: Re: Wyjście z VAT
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-08-29, Michał Caliński <f...@p...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > ustawowe 50 000. Czy jest możliwe, i ustawowo poprawne, aby zamknąć DG a
    > następnie zarejestrować ponownie, nie zgłaszając się do VAT'u?

    IMHO nie. Do VATu zgłosiłeś się Ty, jako człowiek. Zamykanie i otwieranie
    działalności jest tutaj IMHO bez znaczenia.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2010-08-29 15:17:07
    Od: Kotlet Mielony <m...@m...mail>

    > On 2010-08-29, Michał Caliński<f...@p...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > IMHO nie. Do VATu zgłosiłeś się Ty, jako człowiek. Zamykanie i otwieranie
    > działalności jest tutaj IMHO bez znaczenia.

    a da sie przejsc na kwartalne rozliczanie vatu oraz pitu ? W trakcie roku ?

    pozdrawiam

    --
    http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl
    / - rewelacja !

  • 4. Data: 2010-08-29 15:21:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-08-29, Kotlet Mielony <m...@m...mail> wrote:

    [...]

    > a da sie przejsc na kwartalne rozliczanie vatu oraz pitu ? W trakcie roku ?

    VAT: jeśli minął rok od poprzedniego wyboru (tj. rozliczenia miesięcznego), to
    IMHO można z początkiem następnego kwartału.

    PIT: możliwość taka jest tylko na początku nowego roku, które się składa
    (o ile dobrze pamiętam) do 20 lutego.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2010-08-29 15:39:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-08-2010 o 17:21:40 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > VAT: jeśli minął rok od poprzedniego wyboru (tj. rozliczenia
    > miesięcznego), to
    > IMHO można z początkiem następnego kwartału.

    A wyjść z VATu można bodajże już po roku

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-08-29 15:48:28
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 29-08-2010 o 17:39:14 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > A wyjść z VATu można bodajże już po roku

    A nie po trzech?

    --
    SprzedamTO.pl

  • 7. Data: 2010-08-29 16:34:19
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-08-2010 o 17:48:28 jurajski Jaskiniowiec
    <j...@j...na.jurze> napisał(a):

    > A nie po trzech?

    Bodajże - bo zdaje się że przy ostaniej nowelizacji to zmienili.

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2010-08-30 08:13:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Aug 2010, Tomek wrote:

    > Bodajże - bo zdaje się że przy ostaniej nowelizacji to zmienili.

    No, w przypadku ustawy o VAT mówienie o "ostatniej nowelizacji" jest
    dość ryzykowne :D raczej było to (już) kilka (nowelizacji) wstecz,
    i prawdę mówiąc nie wiem po co skomplikowali wyjątkiem "końcorocznym":
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,10,32,670,22
    931,20100520,szczegolne-procedury-dotyczace-drobnych
    -przedsiebiorcow.html
    +++
    11. Podatnik, który utracił prawo do zwolnienia od podatku lub
    zrezygnował z tego zwolnienia, może, nie wczeœniej niż po
    upływie roku,
    liczšc od końca roku,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    w którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z tego
    zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia okreœlonego w ust. 1.
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-08-30 09:17:42
    Od: "Maciek news" <p...@o...pl>

> [...]
    > w którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z tego
    > zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia okreœlonego w ust. 1.

    Czyli de facto wychodzą dwa lata?

  • 10. Data: 2010-08-30 09:58:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Aug 2010, Maciek news wrote:

    > Czyli de facto wychodzą dwa lata?

    Zależy czy zrezygnował w styczniu czy grudniu...
    Z p. widzenia "ciągłości" podatku VAT wstawianie kolejnych terminów
    wiążących "rocznie" (w rozumieniu roku kalendarzowego) IMO jest
    nieporozumieniem. Ale co robić, parlament uchwala.

    pzdr, Gotfryd