    From: "Kaizen" <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wyliczanie faktury
    Date: Fri, 29 Mar 2002 13:13:33 +0100

    news:dcl8au0do75f7cla9d12c00ek4ov31egpd@4ax.com...

    > To to... Sumy w pionie się muszą zgadzać.

    No, muszą.

    > Nie, w żadnym wypadku, zaokrąglenia Ci inne mogą wyjść i suma w pionie

    Właśnie, że tak. Pokaż mi przepis, który wymaga by przy każdej pozycji była
    kwota VAT.
    Przeczytaj uważnie art 37 podpunkt 10 RMF "w sprawie wykonania niektórych
    przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym"

    Obydwie metody są dobra i dopuszczalne przez prawo. Przy czym, jeżeli VAT
    jest liczony od sumy w danej stawce, to aby uniknąć różnic z zaokrągleń
    lepiej nie pisać kwot podatku w liniach, albo (choć nie spotkałem się
    jeszcze z takim rozwiązaniem) wpisywać tam bez zaokrągleń.

    § 37. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży, z zastrzeżeniem § 39,
    powinna zawierać co najmniej:

    [...]

    9) sumę wartości sprzedaży netto towarów lub wykonanych usług z podziałem na
    poszczególne stawki podatkowe i zwolnionych od podatku,

    10) kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto towarów (usług) z
    podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatkowych,

    11) wartość sprzedaży towarów lub wykonanych usług wraz z kwotą podatku
    (wartość sprzedaży brutto) z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych
    stawek podatkowych lub zwolnionych od podatku,

    12) kwotę należności ogółem wraz z należnym podatkiem, wyrażoną cyframi i
    słownie,

    2. Sprzedawca może określić w fakturze również kwoty podatku dotyczące
    wartości sprzedaży poszczególnych towarów i usług wykazanych w tej fakturze;
    w tym przypadku łączna kwota podatku może być ustalona w wyniku podsumowania
    jednostkowych kwot podatku.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775