    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wynagrodzenie akordowe?
    Date: Mon, 5 Jan 2004 19:32:36 +0100

    On Mon, 5 Jan 2004, Belgrano wrote:

    >+
    >+ > ZA CO (to wynagrodzenie) ?
    >+ > Bo jak pensja to IMHO odpowiedź nie jest taka prosta :]
    >+ Miałem umowe -zlecenie i dostawałem kase za godziny czyli odtracano mi 34% a

    Hm.. student poniżej 26 lat ?
    A co było w tym "odtrąceniu" ?? Przecież podpisywałeś rachunki...

    >+ teraz przyszła korekta do umowy i wskazano na wynagrodzenie akordowe.
    >+ A praca to taka że w firmie ubezpieczeniowej wpisuję do kompa wnioski i za
    >+ kazdego mam teraz płacone.

    No jeśli to umowa zlecenia - łapiesz się już "pod ZUS".
    Natomiast wykluczyć nie można, że wobec płacenia "od sztuki"
    mogli(ście) próbować podciągnąć umowę pod "dzieło" (hm...),
    wtedy byłoby nadal bez ZUSu. Dywagacja stąd, że jakiś powód
    zmiany "podstawy płacenia" musiał być :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)