  • 1. Data: 2004-01-04 10:31:17
    Temat: Wynagrodzenie akordowe?
    Od: "Belgrano" <a...@g...net.pl>

    Witam.
    Czy ktoś wie jakie potracenia wystepuja jesli mam ukończone 26lat i
    pobieram wynagrodzenie akordowe? Czy jest to 34%? Czy nie? Czuy liczy się
    też ZUS czy tylko dochodowy podatek?
    Pozdrawiam.

    --
    Piotr Jan Piguła
    "Belgrano"

  • 2. Data: 2004-01-05 08:03:43
    Temat: Re: Wynagrodzenie akordowe?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jan 2004, Belgrano wrote:

    >+ Witam.
    >+ Czy ktoś wie jakie potracenia wystepuja jesli mam ukończone 26lat i
    >+ pobieram wynagrodzenie akordowe?

    ZA CO (to wynagrodzenie) ?
    Bo jak pensja to IMHO odpowiedź nie jest taka prosta :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-05 10:29:29
    Od: "Belgrano" <a...@g...net.pl>

    > ZA CO (to wynagrodzenie) ?
    > Bo jak pensja to IMHO odpowiedź nie jest taka prosta :]
    Miałem umowe -zlecenie i dostawałem kase za godziny czyli odtracano mi 34% a
    teraz przyszła korekta do umowy i wskazano na wynagrodzenie akordowe.
    A praca to taka że w firmie ubezpieczeniowej wpisuję do kompa wnioski i za
    kazdego mam teraz płacone.
    ]
    --
    Piotr Jan Piguła
    "Belgrano"

  • 4. Data: 2004-01-05 18:32:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2004, Belgrano wrote:

    >+
    >+ > ZA CO (to wynagrodzenie) ?
    >+ > Bo jak pensja to IMHO odpowiedź nie jest taka prosta :]
    >+ Miałem umowe -zlecenie i dostawałem kase za godziny czyli odtracano mi 34% a

    Hm.. student poniżej 26 lat ?
    A co było w tym "odtrąceniu" ?? Przecież podpisywałeś rachunki...

    >+ teraz przyszła korekta do umowy i wskazano na wynagrodzenie akordowe.
    >+ A praca to taka że w firmie ubezpieczeniowej wpisuję do kompa wnioski i za
    >+ kazdego mam teraz płacone.

    No jeśli to umowa zlecenia - łapiesz się już "pod ZUS".
    Natomiast wykluczyć nie można, że wobec płacenia "od sztuki"
    mogli(ście) próbować podciągnąć umowę pod "dzieło" (hm...),
    wtedy byłoby nadal bez ZUSu. Dywagacja stąd, że jakiś powód
    zmiany "podstawy płacenia" musiał być :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-01-05 21:57:33
    Od: "Belgrano" <a...@g...net.pl>

    > Hm.. student poniżej 26 lat ?
    > A co było w tym "odtrąceniu" ?? Przecież podpisywałeś rachunki...
    Nie wiem bo kase mam przelewem! Tak teraz się robi i nic nie podpisuję.
    A co do lat to mam skonczone 26 pewnie się pomyliłem:-))

> [...]
    > wtedy byłoby nadal bez ZUSu. Dywagacja stąd, że jakiś powód
    > zmiany "podstawy płacenia" musiał być :)
    W tytule ma Umowa-Zlecenie a system płatności akordowy. Odprowadzają mi z
    umowy zlecenia dawniej 34%, podatek + ZUS. I pytam się czy teraz z akordowym
    się coś zmieni bo poprzednio był godzinny:-)

    --
    Piotr Jan Piguła
    "Belgrano"

  • 6. Data: 2004-01-05 22:31:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2004, Belgrano wrote:
    [...]
    >+ > A co było w tym "odtrąceniu" ?? Przecież podpisywałeś rachunki...
    >+ Nie wiem bo kase mam przelewem! Tak teraz się robi i nic nie podpisuję.

    Księgują na podstawie *samej umowy* ?? - :O !
    A ja tak się wykłócałem że umowa to nie jest dowód księgowy ;)
    Choć... mają w ręku dowód przelewu... może na tej podstawie ?

    [...]
    >+ W tytule ma Umowa-Zlecenie a system płatności akordowy. Odprowadzają mi z
    >+ umowy zlecenia dawniej 34%, podatek + ZUS. I pytam się czy teraz z akordowym
    >+ się coś zmieni bo poprzednio był godzinny:-)

    Z p. widzenia okołopodatkologicznego nie jest ważne co jest podstawą
    rozliczeń - liczy się tylko kwota. Znaczy: powinien zostać ten sam
    procent, z zastrzeżenem że od tego roku spada zaliczka na podatek
    (z 20 na 19%) zaś rośnie składka zdrowotna - ale to z "wypłat
    tegorocznych" !

    pozdrowienia, Gotfryd