  • Data: 2009-01-04 14:31:26
    Temat: Re: Wynajem nieszkania od grudnia - studium przypadku
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Telesfor Baudot wrote:
    > Czy w kontekście tego w moim przypadku mogę:
    >
    > 1) Dochód za grudzień 2008 rozliczyć według skali podatkowej (bo nie
    > zgłosiłem tego wcześniej), a do 20 stycznia złożyć ww. oświadczenie
    > i dalsze czynsze miesięczne rozliczać już ryczałtowo - ramach tej
    > samej umowy. Przy rozliczeniu wg skali zaliczki za grudzień się nie
    > odprowadza tylko rozlicza w rocznym. Tak?
    IMO tak, wynikaloby to z tego, ze normalnie w grudniu placi sie podwojna
    zaliczke za listopad, ale Ty w listopadzie nie miales przychodu, wiec
    grudniowy przychod rozliczysz w zeznaniu rocznym.

    > 2) Lepiej zawrzeć umowę z datą styczniową i zgłosić w terminie co
    > trzeba.
    8,5% kontra (19,30,40)% - chyba ze masz jakies koszty na ta grudniowa
    platnosc, prowizja posrednika albo cos.

    > Czy przedkłada się w US samą umowę?
    Ja wyslalem oswiadczenie poczta, w ciagu ok. roku US o umowe nie pytal.

    Wieslaw