  • Data: 2009-01-05 13:57:39
    Temat: Re: Wynajem nieszkania od grudnia - studium przypadku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 5 Jan 2009, Telesfor Baudot wrote:

    > Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    >
    > Nie wiem i nie bardzo chce się wgłębiać w zawiłości. Wynająłem mieszkanie

    Więc odpowiadasz za rozliczenie, włącznie z zawiłościami.

    To tak, jakby jeden z drugim powiedział "chciałem tylko jechać
    samochodem, ale bez zawiłości z pokonywaniem ronda" :D

    Proste jak drut: jeśli usługa (a dla VAT wynajem to usługa)
    jest na cele MIESZKANIOWE, to sama USŁUGA jest zwolniona.
    Tak, wynajem *podlega* pod VAT - ale w przypadku zwolnienia
    przedmiotowego nie powoduje to żadnych skutków ubocznych (poza
    zdziwieniem niektórych, że pod VAT podlegają :P i *mogliby*
    zarejestrować się jako podatnicy VAT oraz wystawiać faktury,
    co z kolei powodowałoby nie mniejsze zdumienie w US :D).

    Natomiast jak *to samo* mieszkanie zostanie wynajęte na dowolny
    *inny* cel, to trzeba wiedzieć że wynajem *niemieszkalny*
    już zwolniony nie jest.
    Może być zwolniony wynajmujący - podatnik.
    A wtedy jest obowiązek ewdiencyjny o którym uświadamia Cię
    przedpiśca.

    Ważny wniosek: trzeba mieć na umowie wyraźny zapis na jaki
    CEL wynajmuje się swoje mieszkanie.

    > kilkaset zl/miesiąc i oddać cesarzowi co cesarskie w możliwie jak najprostszy
    > sposób.

    Za proste aby było możliwe ;)

    pzdr, Gotfryd